Bukefalos 28 år!

Guldskor ?

P

pooutinoouti

Hörde talas om guldskor idag för första gången vad är det för något som gör dem så bra ?
 
Sv: Guldskor ?

De är slitstarka, men ändå relativt lätta. De är tillverkade i ett material som heter cormant (stavning?) av Thors Trading i Västerås. De finns både som falsade och släta, med eller utan fasta broddar och grepp i olika utföranden.

Tyvärr tillverkas inte den bredare ridskon längre utan bara den smalare travskon. En del tycker att de lossnar lättare än vanligare järnskor, men normalt håller de i åtminstone 2 skoningar med normalt slitage.
 
Sv: Guldskor ?

Hur mycket dyrare är de då ? Är de billigare att sätta på guldskor än vanliga ?
 

Liknande trådar

Hemmet Hörde något hemskt idag. Finish har tydligen slutat tillverka diskmaskinspulver! Min värld rämnar. Vad finns det för fler tillverkare...
2
Svar
39
· Visningar
1 516
Senast: skogaliten
·
Tjatter på StarFM. Är det någon som brukar lyssna på detta? Jag var sjuk förra veckan och lyssnade då på radio andra tider än jag brukar och...
Svar
0
· Visningar
375
Samhälle Jag har funderat endel på det här med AI och liknande i världen. Hörde att det kommit ut ett valtal (?) från nån amerikansk politiker...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 055
Senast: Palermo
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 066
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp