Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Gummibett/syntetbett är de bra?

A

anna210

Har en häst som har/haft munproblem - det vs tar tag i bettet och håller fast det. :(
Rider nu på hack och det går bra men hon kan bli lite stark när vi hoppar.
Tänkte testa ett rakt bett - måste vara ett som hon inte kan ta tag i med tänderna...
Finns ju ett rakt happy mouth - någon som testat det?

Jag har ett rakt gummibett som fungerar bra på min kille=) Jag har det för att han är så känslig, han fungerar mkt bra på det, bättre än de tredelade..!

A

anna210

Hur noga är det att bettet inte är för långt när det gäller raka bett?
Egentligen skulle jag behöva st 10 cm men det verkar inte gå att få tag i har bara sett 11,5 som minsta st.

L

L_S

om hästen har munproblem så ska du nog göra något åt det innan du lägger in ett bett :smirk:

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6484 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Utrustning Har en ponny som pga tidigare käkfraktur där första ena kindtanden blivit påverkad nu helst skall gå bettlöst eller med ett bett som så...
Svar
6
· Visningar
524
Utrustning Jag funderar på att hitta ett nytt bett till min häst, som är lite skarpare. Vanligtvis hade jag tränat på det men nu har hon ett fast...
2
Svar
28
· Visningar
1 216
Utrustning Hej hopp, Jag har blivit med medryttarhäst :D Jag är uppväxt i stallet med egen häst, men sålde våren -00. Har således inga ridkläder...
Svar
17
· Visningar
533
Utrustning Hej! Jag är inte så världsduktig på bett och skulle därför behöva hjälp. Det handlar om min 9-åriga D-ponny jag haft i snart två år...
Svar
6
· Visningar
433

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sommarbokbingo 2021
  • Kompromissa om boendeort
  • Vad gör vi CXXXII

Hund, Katt, Andra Djur

• Vill jag ha två hundar?
  • Hönstråden II