Gummibett/syntetbett är de bra?

A

anna210

Har en häst som har/haft munproblem - det vs tar tag i bettet och håller fast det. :(
Rider nu på hack och det går bra men hon kan bli lite stark när vi hoppar.
Tänkte testa ett rakt bett - måste vara ett som hon inte kan ta tag i med tänderna...
Finns ju ett rakt happy mouth - någon som testat det?
 
Jag har ett rakt gummibett som fungerar bra på min kille=) Jag har det för att han är så känslig, han fungerar mkt bra på det, bättre än de tredelade..!
 
raka bett som sitter rätt i munnen kan dom inte dra upp..
 
Hur noga är det att bettet inte är för långt när det gäller raka bett?
Egentligen skulle jag behöva st 10 cm men det verkar inte gå att få tag i har bara sett 11,5 som minsta st.
 
jag har ett 10,5 cm till min connemara. rakt bett köpt på ODAL :bump:
Funkar jättebra
 
om hästen har munproblem så ska du nog göra något åt det innan du lägger in ett bett :smirk:
 

Liknande trådar

Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 032
Senast: Fazeem
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 352
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 161
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
7
· Visningar
219
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp