Gummiflis eller annat

Z

Zambezi

Vilket material blir billigast och bäst på en ridbana?
Vi har fått för oss att vi vill ha gummiflis, men var får man tag på det? OCh ungefär vad kostar det?
Vad ska man annars ha för grusfraktioner?
 
Jag var nu i helgen på kurs, och där red vi på en sedan länge anlagd bana i gummiflis. Ägaren till denna bana berättade att det inte längre är tillåtet att anlägga banor med gummiflis som underlag, nu hade dom iofs en del kvar som kunde läggas på i reserv. Men när det tar slut, och banan behöver göras iordning måste allt grävas bort till förmån för mer naturnära matrial.

I övrigt kan jag inte svara på vad en sådan bana kan kosta, det beror nog mest på vilken typ av underarbete samt dränering etc som behövs.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 689
Senast: Amk
·
Anläggning Hej! Vi har en ganska plan yta hemma på vår gård där vi tänkt göra en lite budget versions paddock så småningom det enda är att det är...
Svar
4
· Visningar
839
Senast: tara
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 142
Senast: LiviaFilippa
·
Småbarn Ska införskaffa en kudde till ettåringen och tänkte att ni kanske har tips på vad som är bäst gällande material och så? Tänker att det...
Svar
1
· Visningar
593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp