D

Dragonfruit_

Visst får man inte lägga ut det på ridbanor och så längre. Dom som har stallet funderar på det, men jag fick för mig att jag läst att det är förbjudet. Hur är det?
 
Vad jag vet så är det förbjudet.

I förra stallet hade vi en ridbana med gummiflis. Tycker att det var superbra!
 
Kabelflis är förbjudet att lägga ut eftersom det innehåller rester av tungmetaller.
Gummiflis är inte förbjudet att lägga ut (vissa kommuner i landet undantaget). För kontakt om vart man kan köpa sådant kontakta Ragnsells som sysslar med gummiåtervinning.
 
Okej, jag är osäker om det var gummi eller kabelflis dom ville lägga ut. Men nu vet jag vad som är förbjudet. Tack!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 939
Senast: Cambrie
·
Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 681
Senast: Amk
·
Anläggning Jag behöver hjälp känner jag. Har varit i min lokala färghandel och försökt köpa färg till stallet men får olika svar av personalen. Jag...
Svar
9
· Visningar
588
Övr. Hund Hej alla. Vi fick avliva vår 16 åriga hund i somras. Det gnager mig varje dag om den stunden då jag har totalt black out. Hon...
2
Svar
25
· Visningar
2 410
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp