Gummistövlar

sweep

Trådstartare
Jag har behov av gummistövlar men det är helt hopplöst att hitta stövlar som är tillräckligt breda för vaderna samt att dom håller tätt.
Jag har haft 2 par av julas stövlar, dom funkar i bredd men det har gått hål i dom efter ca 1-2 månader. Ska lämna in paret jag har hemma men har inte orkat göra det än, dom har 1 års garanti på sina saker så borde få nya (igen).

Köpte för 13 dagar sen ett par från ett annat ställe. Dom var mycket högre än förväntat vilket gjorde att jag fick klippa upp lite vid vaden så det inte klämmer men det påverkar ju inte resten av stöveln.
Idag så gick det hål på sidan av hälen...

Jag använder stövlarna ca 10-15 min per dag (in och ut med hästar)

Så jag behöver ett par nya...
Jag har googlat efter stövlar med breda vader men hittar inte så mycket så undrar om ni kanske har några bra tips.

Jag behöver 38-39 i foten och 45 runt om i vaden.
Jag vill helst ha höga stövlar och inte sånna som bara går till ankeln (då är det lättare att hitta)
 
Har samma problem som dig - med att skaften på gummistövlarna ofta är för smala (har 46-47 i vadvidd).
Dessutom tycker jag att kvalitén överlag är urusel - de flesta stövlar börjar läcka efter ett halvår, oavsett om de kostat 100:- eller 1000:-. Därför har jag precis som du haft Julas billiga (svarta) stövlar, och de har faktiskt hållit i ca 1 år. Mycket billigare i längden att köpa billiga stövlar, när de dyrare inte håller ett dugg bättre. Tyvärr finns de svarta inte längre hos Jula. Så mitt senaste köp gjorde jag på Granngården - av denna stövel:
https://www.granngarden.se/stovel-tretorn-lilly-winter-morkgra/p/1221934536510
Perfekt nu under de kallare månaderna med lite foder, och ett högt skaft med bra plats (inte högsta typen av skaft).
 
Har samma problem som dig - med att skaften på gummistövlarna ofta är för smala (har 46-47 i vadvidd).
Dessutom tycker jag att kvalitén överlag är urusel - de flesta stövlar börjar läcka efter ett halvår, oavsett om de kostat 100:- eller 1000:-. Därför har jag precis som du haft Julas billiga (svarta) stövlar, och de har faktiskt hållit i ca 1 år. Mycket billigare i längden att köpa billiga stövlar, när de dyrare inte håller ett dugg bättre. Tyvärr finns de svarta inte längre hos Jula. Så mitt senaste köp gjorde jag på Granngården - av denna stövel:
https://www.granngarden.se/stovel-tretorn-lilly-winter-morkgra/p/1221934536510
Perfekt nu under de kallare månaderna med lite foder, och ett högt skaft med bra plats (inte högsta typen av skaft).

Dom där fanns ju såklart inte i lager i någon butik i min närhet :( så jag kan testa.
Annars ser dom intressanta ut =)
 
Jag har behov av gummistövlar men det är helt hopplöst att hitta stövlar som är tillräckligt breda för vaderna samt att dom håller tätt.
Jag har haft 2 par av julas stövlar, dom funkar i bredd men det har gått hål i dom efter ca 1-2 månader. Ska lämna in paret jag har hemma men har inte orkat göra det än, dom har 1 års garanti på sina saker så borde få nya (igen).

Köpte för 13 dagar sen ett par från ett annat ställe. Dom var mycket högre än förväntat vilket gjorde att jag fick klippa upp lite vid vaden så det inte klämmer men det påverkar ju inte resten av stöveln.
Idag så gick det hål på sidan av hälen...

Jag använder stövlarna ca 10-15 min per dag (in och ut med hästar)

Så jag behöver ett par nya...
Jag har googlat efter stövlar med breda vader men hittar inte så mycket så undrar om ni kanske har några bra tips.

Jag behöver 38-39 i foten och 45 runt om i vaden.
Jag vill helst ha höga stövlar och inte sånna som bara går till ankeln (då är det lättare att hitta)
Försvarets gummistövel kanske passar, finns på Kvibergs överskott för 350 kr:
9670a.jpg
 
Hittade en affär i ”närheten” som ska ha tretorn så tänkte åka dit och kolla.
lilly winter verkar dom ha hemma i 39 annars är den modellen slut på de ställen där den finns/har funnits.
Vill helst få provat före jag köper så jag inte står med en massa stövlar som inte funkar. Annars köper jag bara julas om o om igen...
 
Har du provat Sulman? De finns med vad jag tycker är halvhöga skaft vilket kanske underlättar för dig. Har hållit bra för mig. Jag köpte mina på Granngården.

@sweep
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 243
Senast: Squie
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
580
Utrustning Är det någon som har ett par stövlar av den här modellen som kan berätta om de är nöjda eller inte? Jag har gått ner en del i vikt de...
Svar
3
· Visningar
674
Senast: Ketrawzc
·
Fritid Pojkvännen fyller snart år och jag tänkte köpa ett par nya gummistövlar i present till honom, dom gamla han har är 10+ år och har...
Svar
2
· Visningar
597
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp