Gummistövlar

Magiana

Trådstartare
Mina högt älskade gummistövlar av hög kvalité börjar tyvärr ge upp efter många års trogen tjänst. Nu behöver jag se mig om efter ett nytt par gummistövlar, men var hittar man ett par sådana som faktiskt håller år ut och år in och som inte är klumpiga? Det verkar ju som om de flesta gummistövlar är av plast som spricker. Jag vill helst ha gummistövlar som är av nättare modell.
 
Mina högt älskade gummistövlar av hög kvalité börjar tyvärr ge upp efter många års trogen tjänst. Nu behöver jag se mig om efter ett nytt par gummistövlar, men var hittar man ett par sådana som faktiskt håller år ut och år in och som inte är klumpiga? Det verkar ju som om de flesta gummistövlar är av plast som spricker. Jag vill helst ha gummistövlar som är av nättare modell.
Tretorns sarek är nog de som jag tänker på i första hand. Kostar en del men håller länge. :D Sen gäller det förstås att sköta om dem, hålla dem rena, smörja in vid behov och förvara i rumstemperatur så mår det bäst och håller längst.
 
Tretorns sarek är nog de som jag tänker på i första hand. Kostar en del men håller länge. :D Sen gäller det förstås att sköta om dem, hålla dem rena, smörja in vid behov och förvara i rumstemperatur så mår det bäst och håller längst.
De var rätt fula tycker jag. Och så står det inget om de är pvc-fria.

Mina nuvarande stövlar är aldrig omskötta. Det visste jag inte att man borde göra. De har nog ändå hållit i 10+ år. Jag känner mig lite grinig över att ena stöveln nu har spruckit i sömmen bak och läcker om jag trampar i djup lervälling.
 
De var rätt fula tycker jag. Och så står det inget om de är pvc-fria.

Mina nuvarande stövlar är aldrig omskötta. Det visste jag inte att man borde göra. De har nog ändå hållit i 10+ år. Jag känner mig lite grinig över att ena stöveln nu har spruckit i sömmen bak och läcker om jag trampar i djup lervälling.
Eftersom de är gjorda i naturgummi så tar jag föregivet att de är pvc fria. Smaken är som baken, jag tycker att de är nätta och så pass snygga ett par gummistövlar kan bli. ;) Men ja om man sköter grejerna så håller de längre. Jag använde under ett antal år mammas sarekstövlar som hon köpte när hon väntade mig, så de höll i närmare 25 år innan en mus byggde bo i den en vinter i sommarstugan. :meh:
 
Eftersom de är gjorda i naturgummi så tar jag föregivet att de är pvc fria. Smaken är som baken, jag tycker att de är nätta och så pass snygga ett par gummistövlar kan bli. ;) Men ja om man sköter grejerna så håller de längre. Jag använde under ett antal år mammas sarekstövlar som hon köpte när hon väntade mig, så de höll i närmare 25 år innan en mus byggde bo i den en vinter i sommarstugan. :meh:
De står att de är gjorda av en naturgummiblandning.

Den här stöveln tycker jag påminner om mina fina stövlar över foten https://se.tretorn.com/catalog/skor/lisa-lace-wool-black-47327801134 men skaftet ska givetvis också vara av gummi och inte som de på bild.

Men hur farao sköter man gummistövlar? Jag har ju ingen aning.
 
De står att de är gjorda av en naturgummiblandning.

Den här stöveln tycker jag påminner om mina fina stövlar över foten https://se.tretorn.com/catalog/skor/lisa-lace-wool-black-47327801134 men skaftet ska givetvis också vara av gummi och inte som de på bild.

Men hur farao sköter man gummistövlar? Jag har ju ingen aning.
Under detaljer så står det gjord i naturligt gummi men det spelar ju inte så stor roll om du inte gillar dem. Längst ner på sidan står det även skötselråd https://se.tretorn.com/skotselrad där går det att läsa hur man gör. Men du får nog fundera på vad som är viktigast för dig, att de är snygga eller om de ska hålla för att gå i gödsel/urin som förekommer i stall. Ska de hålla måste du titta på PU-stövlar som är gjorda för att hålla.
 
Har ett par Aigle som jag haft i typ 8-9 år. Inga tecken på att ge upp än, men har ej haft dom som stallskor, även om jag haft dom i stallet en del med.
Aldrig skött dom som man tydligen ska heller... 😅
 
Har ett par Aigle som jag haft i typ 8-9 år. Inga tecken på att ge upp än, men har ej haft dom som stallskor, även om jag haft dom i stallet en del med.
Aldrig skött dom som man tydligen ska heller... 😅
Mina Aigle sedan 1998, håller ännu. De har i visserligen lite fina nötningar på insidan vaderna efter stigläder, då jag i många år använde de som stall-och ridstövlar. De har även trekkat efter gorillor i Uganda, vadat på Island, gjort otaliga fjällturer i Skanderna och bott på sandiga lekplatser. Men still going strong utan en endaste litet korn av omvårdnad.

mina Sarek jag hade som tonåring sprack i skaften efter bara en liten stund. Men de kan ju ha förbättrat modellen sedan börja. På 90-talet
 
Mina Aigle sedan 1998, håller ännu. De har i visserligen lite fina nötningar på insidan vaderna efter stigläder, då jag i många år använde de som stall-och ridstövlar. De har även trekkat efter gorillor i Uganda, vadat på Island, gjort otaliga fjällturer i Skanderna och bott på sandiga lekplatser. Men still going strong utan en endaste litet korn av omvårdnad.

mina Sarek jag hade som tonåring sprack i skaften efter bara en liten stund. Men de kan ju ha förbättrat modellen sedan börja. På 90-talet
Då har jag många år kvar med mina med då! 😄
 
Reparationssats för cykeldäck hittar du på bl.a. på Jula, Stadium, Biltema och Clas Ohlson. Köpte själv ett kit på en av de affärerna i december :)
Jag har en timmes enkel resväg för att kunna ta mig till någon av dessa butiker. Jag är med andra ord inte så peppad att sätta mig och köra dit.
 

Liknande trådar

Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 896
Senast: lingonben
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
725
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 646
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 445
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp