Bukefalos 28 år!

Guppy fråga akut

S

s46398

:confused:Hej !:confused:
Jag har en hona som varit tjock länge nu, så imorse så kunde hon inte simma utan var slö så jag trodde hon skulle dö, men nu har hon fått yngel i yngelkaret i akvariet. Men det har väll kommit ca 25st men det verkar inte vara mer än 5 som lever dom lever när dom föds men sen händer inget mer. Jag har flyttat alla andra fiskar till det andra akvariet. Vågar ju inte släpa dom fri ifall dom sugs in i pumpen som är stark. Det jag undrar är det normalt att sååå många dör eller är dom inte döa fast dom inte rör sig på 4 timmar. Hur ska jag göra för att få så många i liv som möjligt och är hon dålig genom att hon ligger på sidan hela tiden sen i morse rör sig ytterst lite. Men ungar ploppar ur. Men varför dör så många?? Har aldirig haft yngel innan. Den är en Guppy hona. Vore jätte tacksam för all hjälp jag kan få jag har 25-27 grader i akvariet och nu är det bara dom och en mal i 56 liters akvarie. Med en för stark pump. Snälla maila mig på turbo-angora@spray.se om du vet nått som kan hjälpa mig :confused:
 
Sv: Guppy fråga akut

Guppy är så sönder avlade så de lever inte så länge.Dessutom är det väldigt många honor som stryker med under /i samband eller efter att de ynglat.Ta bort henne efter att hon ynglat färdigt om hon ligger på sidan.
 

Liknande trådar

V
Övr. Djur Jag har haft ett stort akvarie förut där jag hade WT och MP-platys som förökade sej som kaniner :crazy: Men efter att hela akvariet...
Svar
7
· Visningar
1 303
Senast: Smulis
·
H
Övr. Djur Hej alla! Jag har fått fenröta i mitt 80 liters akvarium, troligen fick jag det vid inköp av nya gyppyhannar. Och eftersom jag...
Svar
8
· Visningar
9 693
Senast: Hel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp