Bukefalos 28 år!

SandraM

Trådstartare
Är det någon som ger sin hund gurkmeja? Och har du i så fall märkt någon skillnad?

Jag gav hästen det, men hann aldrig se något resultat innan han helt plötsligt en dag hittades död.

Om man haft hund/häst som dragit på sig små inflammationer, har man då sett någon skillnad??
 
Sv: Gurkmeja

Det är antiinflammatoriskt och har mycket antioxidanter tio gånger mer än vitaminer, ska vara bra till väldigt mycket!! :)
 
Sv: Gurkmeja

Min gammelpålla fick det regelbundet men jag har aldrig testat att ge till hund, indierna i ena butiken jag brukade köpa berättade dock att det var vanligt i Indien att hundarna själv grävde upp rötterna. Vet inte om det stämmer, men det skadar ju inte att testa? Bl a Biosynov innehåller gurkmeja.
 
Sv: Gurkmeja

Min gammelpålla fick det regelbundet men jag har aldrig testat att ge till hund, indierna i ena butiken jag brukade köpa berättade dock att det var vanligt i Indien att hundarna själv grävde upp rötterna. Vet inte om det stämmer, men det skadar ju inte att testa? Bl a Biosynov innehåller gurkmeja.

Märkte du någon skillnad på hästen?? Jag har hört och läst mycket bra om gurkmeja, och ska faktiskt börja äta det själv med. Jag har problem med lederna, så märker jag skillnad så kanske det även ha verkan på andra!! :)
 
Sv: Gurkmeja

Okej, det kanske man skulle testa och ge gamlingen. Vet du hur mycket de ska ha per kg?
 
Sv: Gurkmeja

Det står inget om per kilo, men tar man det själv så ska man äta en matsked om dagen!! :)
 
Sv: Gurkmeja

Inte gett det rent, men gett Seraquin och det innehåller gurkmeja. Tycker dock inte det fungerade något bra (hund med artros).
 
Sv: Gurkmeja

KL
Tog några skedar själv i morgonshaken. Får väl återkomma med rapport hur jag känner mig om några veckor :-)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ni som ger Librela-injektioner, när märkte ni skillnad? Efter första injektionen? Efter andra injektionen? Eller inte alls? Min...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 975
Senast: Ebansson
·
Övr. Hund Hej på er! Jag har en hane på ett år, kastrerad blandras beagle som jag tyvärr har allvarliga problem med. Har haft flertalet hundar...
2
Svar
29
· Visningar
2 705
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 826
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 231
Senast: iNTOHiMO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Valp 2024
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp