SaraMara

Trådstartare
Har jag fått tips om att ge Battis (tack - du vet vem du är :D ) - men hur mycket skall man ge??? Snubblade över en tvåkilos hink idag, så jag köpte hem den - men det stod ingen dosering på hinken. Någon som vet? Han väger väl ungefär 550kg kanske?

De allra flesta ger olika vad som hästen svarar bäst på. Kan vara allt från 1dl - 2 msk.

Börja att prova med ca. 50g/dag under ca. en månad gör sedan ett uppehåll på några veckor. Sedan börjar du igen med samma mängd eller ändrar den efterbehag beroende på individen.
Men kan ge hästar som verkligen behöver och svarar positivt på gurkmejan konstant, men man behöver inte ha så stor dos efter några månaders användning.
Lycka till MVH/

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 898
Senast: MiniLi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 112
Senast: IngelaH
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 098
Senast: Liran
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 500
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Jämställt förhållande
  • Frukost
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur