Bukefalos 26 år!

SaraMara

Trådstartare
Har jag fått tips om att ge Battis (tack - du vet vem du är :D ) - men hur mycket skall man ge??? Snubblade över en tvåkilos hink idag, så jag köpte hem den - men det stod ingen dosering på hinken. Någon som vet? Han väger väl ungefär 550kg kanske?

De allra flesta ger olika vad som hästen svarar bäst på. Kan vara allt från 1dl - 2 msk.

Börja att prova med ca. 50g/dag under ca. en månad gör sedan ett uppehåll på några veckor. Sedan börjar du igen med samma mängd eller ändrar den efterbehag beroende på individen.
Men kan ge hästar som verkligen behöver och svarar positivt på gurkmejan konstant, men man behöver inte ha så stor dos efter några månaders användning.
Lycka till MVH/

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag behöver lite hjälp då jag är rådvill om hur jag ska tänka här. Jag hittade en liten knöl i min tiks juver för några dagar...
Svar
7
· Visningar
535
Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
751
Samhälle Igår fick jag sms där det stod att jag har ett DHL-paket på väg (vilket jag har) och att jag kan följa det via länken. Det stod dock...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 640
Fordon Jag har smått uppgivet insett att min gamla trotjänare på fyra hjul är på väg att ge upp. Den är av årsmodell 2010 och har gått som en...
Svar
4
· Visningar
299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Arvsbarhet tölt
  • Stora shoppingtråden

Omröstningar

• Använder ni matfett på smörgåsar?