SaraMara

Trådstartare
Har jag fått tips om att ge Battis (tack - du vet vem du är :D ) - men hur mycket skall man ge??? Snubblade över en tvåkilos hink idag, så jag köpte hem den - men det stod ingen dosering på hinken. Någon som vet? Han väger väl ungefär 550kg kanske?

De allra flesta ger olika vad som hästen svarar bäst på. Kan vara allt från 1dl - 2 msk.

Börja att prova med ca. 50g/dag under ca. en månad gör sedan ett uppehåll på några veckor. Sedan börjar du igen med samma mängd eller ändrar den efterbehag beroende på individen.
Men kan ge hästar som verkligen behöver och svarar positivt på gurkmejan konstant, men man behöver inte ha så stor dos efter några månaders användning.
Lycka till MVH/

Liknande trådar

• Artikel
Dagbok Jag har skrivit här på bukefalos i ungefär två och ett halvt år tror jag. Och ett av dom första inläggen som jag gjorde var om att jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 967
Senast: EmmaFilippa
·
Kropp & Själ Snälla skjut mig. Nu. Eller ge mig en kropp som fungerar. Hade jobbig mens innan och tänkte att jag testar minipiller och ser om det...
2
Svar
23
· Visningar
2 122
Senast: Keb71
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
455
Senast: Zpunk
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
730
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar