Gymnasieval!

K

kalasmy

Jo hej det är så att ja har tänkt att söka ett gymnasium med inriktning häst.
Enligt vad jag har läst så ska man uppnå ridsportsförbundets märke 3.
Vad innebär det exakt?..
 
har aldrig hört att man måste ha en viss kunskap för att komma in på gymnasie linjer ???? kan ha fel.. men närmsta nb-gymnasium här kan man gå häst utan att ens ha rört vid en innan???

Men om märke 3 kan du oxå läsa om på ridsport.se gå in på "utbildning" och sen på "ryttarmärken". Tror det står LC dressyr + hoppbana enligt skiss + lite teori. står där vad det är....
 
Om det ät ett Naturbruks gymnasium du tänker på så behövs inga förkunskaper alls (förutom att dina vanliga betyg räcker till). I min dotters klass går ett par som bara gillar hästar och kan tänka sig att jobba med häst och dom har absolut inga kunskaper vare sig om hopp, dressyr, trav och bara små kunskaper om vanlig skötsel. Så ansök bara du.
Vilken inriktning hade du tänkt dig? Vissa skolor har ju inriktningen trav, andra inte....
 
Jag ska gå på gymnasie i avesta och där behövs kunskaper för ryttar märke tre. Det är för det är med sprot profil med tävling och träning i programmet. Direkt vad märket inkluderar vet jag faktsikt inte klart.

Elin :d
 
Länk till vad märke 3 innebär finner du här. Jag har papper hemmå på hoppskiss m.m. och ska väll nämna att höjden är 70 cm för häst/d-ponny, 60 cm för c-ponny och 50 cm om du rider b-ponny. Dressyrprogrammet är på LC-nivå, dvs... du ska klara hästen i samtliga gångarter samt kunna rida volter m.m.

Lycka till
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
910
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
1 700
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 785
Senast: bobbbo
·
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 233
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • 112 Appen
  • Flytta eller ej?
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp