Gymnastikövningar

Status
Stängd för vidare inlägg.

ulle.j

Trådstartare
Behöver er hjälp... Har ett 11 år gammalt hbl som varit avelssto några år som jag köpte för ca 3 mån sen och har tänkt ha som promenad/lättare träningshäst.Har förr tävlat mycket,men nu finns inte tiden längre till det. När jag köpte henne var hon inte riden sen april-06 och nu är hon skrittad/promenerad ca 2 mån 3-5 dagar/vecka. Ny sadel ska provas ut på tisdag och ET var här igår och gick igenom henne allmänt. Hon var VÄLDIGT stel i hals och nacke ,vilket jag även märkt då jag ridit,så hon fick laser.Hon trodde att det skulle lösa sig med en behandling till och mycket gymnastikövningar,så nu behöver jag råd och tips på övningar man kan göra när man rider ut,men även på bana för att mjuka upp hals/nacke. Tack på förhand!
 
Sv: Gymnastikövningar

rid slalom runt stenar och träd för att mjuka upp sidorna, flytta lätt för skänkeln längs vägarna, ja allmänt lösgörande övningar!
 
Sv: Gymnastikövningar

Titta i tre av de nålade trådarna överst här i ridningforumet. Finns både övningar av alla de slag, igångsättning efter all slags konvalescens eller avställning och muskelövningar.

Mvh

IngelaH
moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 246
Senast: nexxa
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 719
Senast: Sel
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 797
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
12 750

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp