TRIGGER VARNING!! Jag kommer skriva om kanske triggande saker nu som kanske är känsligt för vissa så ni vet!
Men ja det som jag vill skriva om nu är detdär ordet alltså h*ra. Och om jag ska förklara så som nog domflesta vet så har jag varit med om dåliga saker med äckel gubbar. Och i somras så hände en så jävla jävla vidrig äcklig sak och den gubben sa att jag var en h*ra. Och alltså JA det är sant också för det är ju att göra s*x saker mot nån betalning och det var typ det som hände fast att jag inte ville det. Men kommer inte gå in i detaljer om det nu men om man bara kollar så så ÄR jag en h*ra.
Och nu menar INTE jag att det är nåt dåligt om andra gör sånt för dom vill det eller nåt sånt. Och jag tycker INTE att andra är äckliga eller dåliga om dom har gjort sånt så ingen be höver tro det. Utan dethär är bara som JAG känner om MIG.
Men det är att nästan detenda jag kan tänka på är att jag är en äcklig h*ra som har gjort äckel saker med äckel gubbar. Och det känns som att jag är helt ner smittad med äckel från dom även fast det var länge sen nu men det känns som det aldrig försvinner.
Så det blir jätte jobbigt med T för jag tycker om han jätte mycket och han är jätte snäll och det känns som tryggt med han. Men ändå så blir alla såna äckel tankar och minnen triggade så tillexempel att vi skulle bara pussas och då gjorde min hjärna nån flash back sak så detenda som var i mitt huvud var att jag är en h*ra som har haft äckel gubbars sn*ppar i munnen så jag smittar T med allt äckel om vi pussas. Och jag är iallafall bara en äckel h*ra som bara äckel gubbar vill göra äckel saker med och jag var så dum och pattetisk så jag trodde att en äckel gubbe kanske var lite kär i mig så det var därför. Och T ÄR kär i mig fast han vet inte hur jävla äcklig jag är och ifall han visste det så skulle han nog inte tycka om mig.
Och det bara känns som jag är en h*ra som bara får skylla mig själv att jag inte är värd nåt bra utan jag ÄR bara en h*ra för äckel gubbar. Och det är så jävla stört att jag VALDE att rymma och vara en h*ra till en äckel gubbe men jag kan inte ens pussas med en SNÄLL och jätte gullig kille som jag är kär i. Det bara känns som be vis att jag inte är värd nåt bra utan jag är bara värd att vara en h*ra iallafall och jag borde inte ens försöka att smitta T med allt äckel från mig.
 

För det första: Du är ingen hora. För det andra: Ingen ska behöva kallas för hora, det var ett skällsord från början. Om en pratar om de som säljer sex kallas de prostituerade (men absolut ingen kritik mot dig hur du uttrycker dig! :heart). Ord är viktiga och det är också viktigt att vara snäll mot sig själv (men det är inte lätt! trots att jag är vuxen kämpar jag med det ibland).

Sådant här är inte lätt. Tyvärr är det alldeles för många kvinnor som varit med om det här och sedan har problem när det gäller relationer med vettiga pojkar/män (för det finns faktiskt sådana!). Jag var inte med om något liknande när jag var så ung som dig men var med om hemska saker när jag var lite äldre än dig (dvs ung vuxen). Det går att ta sig igenom det jobbiga men det tar tid att läka. Men det går som sagt, jag har idag ett förhållande med en väldigt snäll man som aldrig skulle göra mig illa.

Du har ju bra hjälp omkring dig nu så jag tror absolut att du har en chans att reda ut allt det här så att det kommer att kännas bra att vara nära T :heart
 
För det första: Du är ingen hora. För det andra: Ingen ska behöva kallas för hora, det var ett skällsord från början. Om en pratar om de som säljer sex kallas de prostituerade (men absolut ingen kritik mot dig hur du uttrycker dig! :heart). Ord är viktiga och det är också viktigt att vara snäll mot sig själv (men det är inte lätt! trots att jag är vuxen kämpar jag med det ibland).

Sådant här är inte lätt. Tyvärr är det alldeles för många kvinnor som varit med om det här och sedan har problem när det gäller relationer med vettiga pojkar/män (för det finns faktiskt sådana!). Jag var inte med om något liknande när jag var så ung som dig men var med om hemska saker när jag var lite äldre än dig (dvs ung vuxen). Det går att ta sig igenom det jobbiga men det tar tid att läka. Men det går som sagt, jag har idag ett förhållande med en väldigt snäll man som aldrig skulle göra mig illa.

Du har ju bra hjälp omkring dig nu så jag tror absolut att du har en chans att reda ut allt det här så att det kommer att kännas bra att vara nära T :heart
Men det är ändå att jag är en h*ra som sitter som helt fast spikat i min hjärna. Alltså jag fattar att det kanske inte är ett bra ord men det känns ändå som det jag är. Och att dom sakerna som jag har gjort är bara be vis att jag är det för ingen normal 14 eller 15 åring skulle göra som sakerna som jag gjorde med äckel gubbar.
Och iallfall allt som jag vet om T så verkar han jätte snäll också och jag tror verkligen INTE att han skulle vilja göra nåt sånt ifall inte jag vill det. Men då känns det nästan bara taskigt att jag inte kan med han men jag kunde ju med äckel gubbar. Och det KÄNNS bra att vara nära han men tillexempel en puss bara går inte eller ifall det känns som jag är fast eller nåt sånt. Och jag bara vill inte vara så jävla konstig och inte kunna det.
Och jag har iallafall haft trauma terapi ganska länge nu tycker jag men det hjälper inte alls för mig.
 
Jag förstår hur du menar, jag var fast i ett liknande tänk ("jag förtjänar inte bättre") men det går som sagt att ta sig ur det även om det tar tid.

Du är inte taskig när du håller på dina gränser och det gäller alla, oavsett om de varit med om sådant du har varit med om eller ej. Att känna att en inte vill vara konstig eller annorlunda är också fullt förståeligt, det är jättejobbigt när en är ung att känna sig som en inte är som alla andra.

Sedan håller jag inte riktigt med dig om det sista :) Det märks för oss att du kommit en bit på vägen, även om det kanske inte känns så för dig :heart
 
Jag tror det är viktigt att tänka på här att du varit med om ett trauma, det är klart att det sätter sig i huvudet på dig. Jag vet inte hur mycket möjlighet du får till terapi etc. där du är nu, men det kan definitivt hjälpa att få reda i de här känslorna. Det är inga konstiga tankar att ha med tanke på vad du varit med om!
 
Jag förstår hur du menar, jag var fast i ett liknande tänk ("jag förtjänar inte bättre") men det går som sagt att ta sig ur det även om det tar tid.

Du är inte taskig när du håller på dina gränser och det gäller alla, oavsett om de varit med om sådant du har varit med om eller ej. Att känna att en inte vill vara konstig eller annorlunda är också fullt förståeligt, det är jättejobbigt när en är ung att känna sig som en inte är som alla andra.

Sedan håller jag inte riktigt med dig om det sista :) Det märks för oss att du kommit en bit på vägen, även om det kanske inte känns så för dig :heart
Du måste såklart inte svara på dethär om du inte vill men hur märks det att jag har kommit en bit på vägen? För jag tycker iallafall INTE det.
 
Jag vet att det inte är samma sak men jag snattade en gång som barn/ungdom. Idag går jag inte runt och tänker att jag är en tjuv, trotts att jag faktiskt vid det tillfället var det.

Jag tror att vad vi är, beror på så mycket mer än de misstag vi gör. För misstag gör vi alla. Sen hade du oturen att ditt misstag i det här fallet ledde till ett övergrepp. Det är inte ditt fel.

Jag var på konferens där det förekom en hel del alkohol och jag blev rejält full. En kollega knackade sedan på min dörr efter att festen var över och det var dags att sova. Jag öppnade dörren. Så här i efterhand vet jag att det var ett misstag av mig att göra det. För jag visste nog ändå vem som stod där och vad han ville. Nu hade jag tur att mannen utanför min dörr var en ”vettig” man och han gick efter att jag sagt nej. Men han hade lika gärna kunnat trängt sig in och tvingat mig till saker. Det hade fortfarande inte varit mitt fel trotts att jag berättat vilket hotellrum jag bodde i och att jag frivilligt öppnat dörren. Lika lite är det ditt fel vad du blivit utsatt för. Oavsett omständigheterna innan så är det inte ditt fel att en annan människa väljer att begå ett brott.

Sen förstår jag att det inte är så lätt att få hjärnan att förstå det även om man rent logiskt håller med.

Om T är lika fin som det verkar så kommer han inte ha något mot att vänta och ta allt i en takt som passar dig ❤️
 
Du är fin, att ett äckel utnyttjade dig ändrar inte på det :heart
Fast det känns som att det ändrade på det. Alltså jag kände mig inte bra eller fin eller nåt sånt innan heller. Men efter den första saken så kände jag mig som jag inte var JAG mera så bara som fel och efter denandra saken så kändes ALLT som mitt fel jätte mycket. Och jag gjorde andra dåliga såna saker mellan dom två sakerna också som också var att det var mitt fel. Så kanske inte bara själva äckel saken i somras men allt som var mitt fel är som be vis att jag ÄR äcklig och konstig tycker jag.
 
Jag tror det är viktigt att tänka på här att du varit med om ett trauma, det är klart att det sätter sig i huvudet på dig. Jag vet inte hur mycket möjlighet du får till terapi etc. där du är nu, men det kan definitivt hjälpa att få reda i de här känslorna. Det är inga konstiga tankar att ha med tanke på vad du varit med om!
Jag har trauma terapi två gånger i veckan men jag tycker inte att det hjälper ett skit. Och dethär är ändå den bästa som jag har pratat med för innan så har jag inte kunnat prata om det ALLS men även fast jag kan det lite nu så hjälper det inte ett dugg och jag HATAR trauma terapin.
 
Du är du. Du är dina erfarenheter. Du är dotter, ryttare, valpägare, hundälskare, hästtjej, smart, tonåring. En är inte bara en sak.
Du är bra. Vad som än hänt dig.
Jag tycker inte att jag är ryttare eller häst tjej mera och jag är inte smart. Och jag nästan är inte en dotter heller iallafall så är jag en skit dålig dotter. Men jag tror att jag fattar hur du menar men jag bara kan inte tänka så utan det är som i min hjärna exakt helatiden att jag är en h*ra. För nästan inget i mitt liv skulle vara som det är om jag inte var det.
 
Ditt värde förändras inte av vad andra har gjort mot dig tidigare. DU är lika bra, även om du har fått jobbiga upplevelser att ta dig igenom.

Jag tycker för övrigt det är BRA att du inte gör mer än du känner dig bekväm med nu! En bra person respekterar det och låter det ta den tid det tar. Sånt där SKA ju vara trevligt och kännas bekvämt för alla inblandade.
 
Jag vet att det inte är samma sak men jag snattade en gång som barn/ungdom. Idag går jag inte runt och tänker att jag är en tjuv, trotts att jag faktiskt vid det tillfället var det.

Jag tror att vad vi är, beror på så mycket mer än de misstag vi gör. För misstag gör vi alla. Sen hade du oturen att ditt misstag i det här fallet ledde till ett övergrepp. Det är inte ditt fel.

Jag var på konferens där det förekom en hel del alkohol och jag blev rejält full. En kollega knackade sedan på min dörr efter att festen var över och det var dags att sova. Jag öppnade dörren. Så här i efterhand vet jag att det var ett misstag av mig att göra det. För jag visste nog ändå vem som stod där och vad han ville. Nu hade jag tur att mannen utanför min dörr var en ”vettig” man och han gick efter att jag sagt nej. Men han hade lika gärna kunnat trängt sig in och tvingat mig till saker. Det hade fortfarande inte varit mitt fel trotts att jag berättat vilket hotellrum jag bodde i och att jag frivilligt öppnat dörren. Lika lite är det ditt fel vad du blivit utsatt för. Oavsett omständigheterna innan så är det inte ditt fel att en annan människa väljer att begå ett brott.

Sen förstår jag att det inte är så lätt att få hjärnan att förstå det även om man rent logiskt håller med.

Om T är lika fin som det verkar så kommer han inte ha något mot att vänta och ta allt i en takt som passar dig ❤️
Fast det VAR ju inget miss tag. Utan jag tänkte att jag ville göra nåt skit dåligt. Och jag ville ha nån sprit eller knark eller nåt för jag bara ville veta om det var som att man kan komma bort liksom ifall man är full eller på verkad. Och jag var redan med på en äckel sida för jag hade skickat dåliga bilder där förut och jag VISSTE att det var såna saker där. Och jag VALDE ändå detboch skrev med en gubbe och sa var jag bodde och allting. Och vi be stämde en sak som vi skulle göra. Och sen rymde jag MED FLIT och hoppade in i hans bil MED FLIT. För att jag VILLE göra nåt skit dåligt och att jag hoppades att han skulle vara en mördare som skulle döds mig.
Så jag vet att det kanske räknas som ett brott men det känns inte såmycket som det efter som att allt var mitteget fel. Och att han gjorde bara det som vi hade kommit överens om före.
Och alltså jag TROR inte att T skulle pusha om att göra nåt men det känns ändå taskigt av mig att jag kunde göra äckel saker med äckel gubbar men jag kan inte pussas med min pojk vän. Även fast jag skulle hundra tusen miljoner mera vilja göra såna saker med han motför att jag har gjort det med äckel gubbar men nu är det ju ändå som det är.
 
Ditt värde förändras inte av vad andra har gjort mot dig tidigare. DU är lika bra, även om du har fått jobbiga upplevelser att ta dig igenom.

Jag tycker för övrigt det är BRA att du inte gör mer än du känner dig bekväm med nu! En bra person respekterar det och låter det ta den tid det tar. Sånt där SKA ju vara trevligt och kännas bekvämt för alla inblandade.
Nej men av vad JAG har gjort kanske. Och ja T har respekt för det ❤️
 
Dethär kanske är en jätte dålig förklaring. Men ni kanske vet att vissa tillexempel kristna och muslimer och så tycker att man inte ska göra s*x saker med nån innan man gifter sig. Men mina föräldrar har inte sagt sånt men jag är ändå upp växt att s*x ska vara nåt väldigt speciellt mellan två vuxna som är ihop och så. Oxh att det är typ som en speciell sak som man helst vill ha helt tills man är jätte kär i nån. Och ifall man gör s*x saker så blir det som inte så speciellt eller hur jag ska förklara. Eller typ att det är be gagnst om ni fattar hur jag menar.
Så domflesta skulle nog vilja ha tillexempel en ny jacka. Men det vore nog okej ifall man köpte nån jacka om en har haft innan och varit rädd om den och så. Men ifall det var en jacka som flera o lika hade haft som kanske inte var så fräscha så jackan var typ äcklig och trasig. Då kanske ingen skulle vilja ha den.
Jag kommer inte på nåt bra exempel nu och jag lite bråttom men ni kanske fattar lite iallafall. Så känns det som med jackan så isåfall är jag som en äcklig skitig jacka som nån har tagit en sax och bara klippt jätte stora hål i.
 
Fast det VAR ju inget miss tag. Utan jag tänkte att jag ville göra nåt skit dåligt. Och jag ville ha nån sprit eller knark eller nåt för jag bara ville veta om det var som att man kan komma bort liksom ifall man är full eller på verkad. Och jag var redan med på en äckel sida för jag hade skickat dåliga bilder där förut och jag VISSTE att det var såna saker där. Och jag VALDE ändå detboch skrev med en gubbe och sa var jag bodde och allting. Och vi be stämde en sak som vi skulle göra. Och sen rymde jag MED FLIT och hoppade in i hans bil MED FLIT. För att jag VILLE göra nåt skit dåligt och att jag hoppades att han skulle vara en mördare som skulle döds mig.
Så jag vet att det kanske räknas som ett brott men det känns inte såmycket som det efter som att allt var mitteget fel. Och att han gjorde bara det som vi hade kommit överens om före.
Och alltså jag TROR inte att T skulle pusha om att göra nåt men det känns ändå taskigt av mig att jag kunde göra äckel saker med äckel gubbar men jag kan inte pussas med min pojk vän. Även fast jag skulle hundra tusen miljoner mera vilja göra såna saker med han motför att jag har gjort det med äckel gubbar men nu är det ju ändå som det är.
Ett misstag för mig är något man ångrar efteråt, oavsett om det var planerat eller inte. Sen förstår jag att det ordet kan betyda något helt annat för dig. ❤️
 
Dethär kanske är en jätte dålig förklaring. Men ni kanske vet att vissa tillexempel kristna och muslimer och så tycker att man inte ska göra s*x saker med nån innan man gifter sig. Men mina föräldrar har inte sagt sånt men jag är ändå upp växt att s*x ska vara nåt väldigt speciellt mellan två vuxna som är ihop och så. Oxh att det är typ som en speciell sak som man helst vill ha helt tills man är jätte kär i nån. Och ifall man gör s*x saker så blir det som inte så speciellt eller hur jag ska förklara. Eller typ att det är be gagnst om ni fattar hur jag menar.
Så domflesta skulle nog vilja ha tillexempel en ny jacka. Men det vore nog okej ifall man köpte nån jacka om en har haft innan och varit rädd om den och så. Men ifall det var en jacka som flera o lika hade haft som kanske inte var så fräscha så jackan var typ äcklig och trasig. Då kanske ingen skulle vilja ha den.
Jag kommer inte på nåt bra exempel nu och jag lite bråttom men ni kanske fattar lite iallafall. Så känns det som med jackan så isåfall är jag som en äcklig skitig jacka som nån har tagit en sax och bara klippt jätte stora hål i.
Om man ska jämföra öht så tycker jag det är bättre att jämföra med en häst. Inte blir den äcklig för att andra eller många har använt den.

Inte tycker jag dom jag har haft sex med är äckliga eller konstiga för att dom har haft andra innan mig oavsett om dom varit med 10-20-30 eller fler innan mig.
 
Du måste såklart inte svara på dethär om du inte vill men hur märks det att jag har kommit en bit på vägen? För jag tycker iallafall INTE det.

Du skriver på ett annat sätt och reflekterar mer över varför du reagerar som du gör i vissa situationer. Det säger mig att din behandling hjälper. Ofta är sådant lättare att se utifrån än att en själv märker det :)
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 436
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär kanske är ett känsligt ämne så varning för det då. Och endel tycker säkert att jag är jätte dum men det är en sak som jag inte...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 630
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok FÖRLÅT att jag skriver såmycket om sånthär nu! Men det är jätte mycket i mitt huvud justnu pågrund av terapin och andra saker. Men...
2
Svar
31
· Visningar
2 003
Senast: Blyger
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag har varit en okej dag förutom anorexi monstret men nu så bara heltplötsligt så fick jag en jätte stark jätte dålig känsla om en sak...
Svar
9
· Visningar
1 156
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp