Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite nu och då ramlar jag in på nån annonssida och blir förälskad i nån häst till salu. Eller så postar en bekant på fb ett inlägg om att den eller den unghästen är till salu. Ofta en kombination jag verkligen gillar och som jag genast känner ett enormt ha-begär för.

Finns det nån bot? ;)

Är jag ensam i detta? Pratade med en kompis häromdagen och hen var totalt oförstående, då hen var nöjd med de hästar hen hade och aldrig nånsin kollade annonser. Hen är en sån person där hästarna alltid "trillar in" hos hen, så jag tror faktiskt aldrig att hen ens köpt häst på annons nu när jag tänker efter.

Alltså jag vet att jag har tre helt underbara hästar (och rent krasst skulle jag egentligen bara behöva en, möjligen två), men ändå uppstår det här ha-begäret. Suck...
 

Det händer tyvärr lite då och då. För några dagar sedan var det en 17-årig skäck som hade passat mig perfekt. Det tråkiga är ju att jag inte har råd med en enda häst så jag får fortsätta sukta.
 
Jag känner till viss del ett ha-begär, men med sunt förnuft. Jag har tre nu. En som eventuellt är såld och då åker till helgen. Då har jag ”bara” två. Egentligen tycker jag det är smidigare med tre, men det är för dyrt och för många att vara ansvarig för.

Det som kan få mig att överväga ett tredje är att skaffa mig en ridhäst (fjording), så att det inte blir ännu en som inte går att rida.

Vet inte riktigt hur det kommer bli, för min del är det lite som ska klaffa först (schema på jobb, val av stallplats) innan jag skaffat en tredje i så fall. Men ALDRIG fyra hästar igen, det säger jag bara...

Läser dock inga annonser i nuläget.
 
Jag känner till viss del ett ha-begär, men med sunt förnuft. Jag har tre nu. En som eventuellt är såld och då åker till helgen. Då har jag ”bara” två. Egentligen tycker jag det är smidigare med tre, men det är för dyrt och för många att vara ansvarig för.

Det som kan få mig att överväga ett tredje är att skaffa mig en ridhäst (fjording), så att det inte blir ännu en som inte går att rida.

Vet inte riktigt hur det kommer bli, för min del är det lite som ska klaffa först (schema på jobb, val av stallplats) innan jag skaffat en tredje i så fall. Men ALDRIG fyra hästar igen, det säger jag bara...

Läser dock inga annonser i nuläget.

Jag har ju absolut inget behov av en fjärde. Det är mer ett "åh, en sån vill jag ha innan jag dör" typ. Som det är nu skulle jag egentligen inte behöva tre, eftersom jag står inackorderad och det alltid finns sällskap att tillgå. Det kommande året kommer dessutom bli ganska intensivt ridmässigt, så min welsh kommer få stå tillbaka en del och mest vara söt (det gör hon väldigt bra).

Men det är så "lätt" att tänka att en till gör ingen större skillnad (eh, jo det gör den ju ffa ekonomiskt) då en unghäst mest ska gå i flocken. Men om jag istället tänker några år framåt, ja då har jag plötsligt fyra som måste hållas igång... :crazy:

Glömmer dock detta när jag ser en fin häst på annons. ;)
 
Jag lider av samma!
Är helt nöjd med hästantalet jag har, men scrollar ofta hästannonser (”bara för att ha koll på hur marknaden ser ut” brukar jag försöka intala mig). Botlöst tyvärr, men lite laster måste man få ha😁
 
Jag har precis sålt mina hästar, för att jag kommer plugga 150% plus jobba i höst och kommer inte hinna. Kollar inte aktivt annonser, men det känns som att det slängs fina hästar åt mig på FB! Typ "måste låna ut min fina tävlingshäst tills vidare" av folk som jag känner, jag skulle säkert få ta dom på foder..


Men jag har ju inte tid!!! Jag får alltid hejda mig precis innan jag svarar.

Mvh har varit hästlös två veckor. :rofl:
 
Jag lider av samma!
Är helt nöjd med hästantalet jag har, men scrollar ofta hästannonser (”bara för att ha koll på hur marknaden ser ut” brukar jag försöka intala mig). Botlöst tyvärr, men lite laster måste man få ha😁

Skönt att inte vara ensam... :D
 
Jag har precis sålt mina hästar, för att jag kommer plugga 150% plus jobba i höst och kommer inte hinna. Kollar inte aktivt annonser, men det känns som att det slängs fina hästar åt mig på FB! Typ "måste låna ut min fina tävlingshäst tills vidare" av folk som jag känner, jag skulle säkert få ta dom på foder..


Men jag har ju inte tid!!! Jag får alltid hejda mig precis innan jag svarar.

Mvh har varit hästlös två veckor. :rofl:

Herregud... Jag skulle avlida av att vara hästlös... :nailbiting: Lycka till med studierna!
 
Herregud... Jag skulle avlida av att vara hästlös... :nailbiting: Lycka till med studierna!
Det kommer kännas så märkligt! Men det är en lättnad över att slippa stressa och lägga ut multum på veterinären, vilket jag har fått göra dom senaste åren.. har möjlighet att rida så mycket jag vill ändå, har flera bekanta som har fina hästar som dom behöver hjälp med! :up:
 
Lite nu och då ramlar jag in på nån annonssida och blir förälskad i nån häst till salu. Eller så postar en bekant på fb ett inlägg om att den eller den unghästen är till salu. Ofta en kombination jag verkligen gillar och som jag genast känner ett enormt ha-begär för.

Finns det nån bot? ;)

Är jag ensam i detta? Pratade med en kompis häromdagen och hen var totalt oförstående, då hen var nöjd med de hästar hen hade och aldrig nånsin kollade annonser. Hen är en sån person där hästarna alltid "trillar in" hos hen, så jag tror faktiskt aldrig att hen ens köpt häst på annons nu när jag tänker efter.

Alltså jag vet att jag har tre helt underbara hästar (och rent krasst skulle jag egentligen bara behöva en, möjligen två), men ändå uppstår det här ha-begäret. Suck...
Gift dig med en mångmiljonär, en generös en :)
 
Jag har hållit på så sen tidiga tonår.

Lite kuriosa; jag började med att ringa in annonser i Ridsport på ston som verkade intressanta. För en tio år sen när jag var sjuk började jag bläddra i gamla tidningar. Jag hittade annonsen på mitt sto när uppfödaren sålde henne! Jag hade dessutom ringat in henne! Drömmar kan bli sanna :heart
Dessutom fick kontakt med hennes uppfödare via telefonnumret i annonsen som hon hade kvar, mer än 15 år senare.
 
Ja herregud, jag behöver minst två hästar i veckan. Oftast mer.
Plöjer hästannonser nästan dagligen fast jag redan har 3 stycken i hagen och definitivt inte råd eller tid med fler.
Ganska nyligen gått från fyra egna plus en inhyst till enbart tre hästar och det ska bli så gudomligt skönt att bara ha dom tre i vinter.
Men ändå finns det där. Ha-begäret.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp