Hå hå ja ja...

File är hemma, för VAM (vård av matte). S från Ren Service är sjuk, Ren Service återkommer om ev besök i morgon.... Låt oss hoppas att det finns ledig tvättstugetid då också...

Jag dricker kaffe efter youghurt med granatäpple och granola, samt kollar Hometown Minnie sitte på rullatorn o tittar ut genom altandörren... Jag tror en kanin passerade för en stund sedan. Jag måste lägga pengar på hög o hitta nån som kan kattsäkra uteplatsen, så Minnie kan få vara ute lite.... Men det är inte lätt att lägga pengar på hög, när man inte får så värst mer pengar över....

Nyss var det 2 minuter strömavbrott i Örebro och efter 30 sekunder spammades hela facebook STRÖMAVBROTT HAR NI DET MED???

1.5-2 minuter och folk får panik.... Förr var avbrotten 6-8 timmar.... och man satt vid köksbordet, med varm choklad och varm korv med bröd, kokad på campinggasolspisen samt spelade kort i stearinljusens sken i väntan på att strömmen skulle komma tillbaka.

Problemet blir att få igång teknik, som Tv och bredband, men det. brukar lösa sig.... Det tog 1.5 minut extra....
 
Senast ändrad:

File är hemma, för VAM (vård av matte). S från Ren Service är sjuk, Ren Service återkommer om ev besök i morgon.... Låt oss hoppas att det finns ledig tvättstugetid då också...

Jag dricker kaffe efter youghurt med granatäpple och granola, samt kollar Hometown Minnie sitte på rullatorn o tittar ut genom altandörren... Jag tror en kanin passerade för en stund sedan. Jag måste lägga pengar på hög o hitta nån som kan kattsäkra uteplatsen, så Minnie kan få vara ute lite.... Men det är inte lätt att lägga pengar på hög, när man inte får så värst mer pengar över....

Nyss var det 2 minuter strömavbrott i Örebro och efter 30 sekunder spammades hela facebook STRÖMAVBROTT HAR NI DET MED???

1.5-2 minuter och folk får panik.... Förr var avbrotten 6-8 timmar.... och man satt vid köksbordet, med varm choklad, kokad på campinggasolspisen samt spelade kort i stearinljusens sken i väntan på att strömmen skulle komma tillbaka.

Problemet blir att få igång teknik, som Tv och bredband, men det. brukar lösa sig.... Det tog 1.5 minut extra....
Varför har folk så svårt hitta till sin elleverantörs hemsida och kolla "Pågående avbrott" de har ju uppenbarligen internet på mobilen eftersom de kan posta på FB?
Vet att vattenfall har en "Så här gör du om du har strömavbrott hemma" och först står "Kolla dina säkringar" :laugh:
 
Varför har folk så svårt hitta till sin elleverantörs hemsida och kolla "Pågående avbrott" de har ju uppenbarligen internet på mobilen eftersom de kan posta på FB?
Vet att vattenfall har en "Så här gör du om du har strömavbrott hemma" och först står "Kolla dina säkringar" :laugh:
"Det var vid 10.45-tiden som strömmen gick för tusentals av Eons kunder i Örebro.
Successivt kom strömmen tillbaka i de drabbade områdena. På vissa ställen efter bara några minuter. Klockan 11.05 ska problemen anses ha varit avslutade.

Nu är det också klarlagt vad som orsakade händelsen.
– Det var på grund av ett fel i det överliggande nätet, det nät som förser oss med ström, säger Björn Persson, regional kommunikationschef på Eon.
Persson tror inte att det finns någon större riska för att det inträffar igen.
– Det här felet var uppenbarligen ett tillfälligt fel."

/Nerikes Allehanda. så ett 1-14 minuters strömavbrott är numera stora nyheter....

Iofs, var de tydligen tvunga att avbryta en mordrättegång i Örebro pga detta långa strömavbrott... Om vi ska vara så extremt känsliga för så här korta avbrott idag. Vad händer den dag, då krisen/kriget med avbrott på upp till en vecka kommer...?
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Engelsk grammatik
  • Köpa hus
  • Tjockistråden 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp