Bukefalos 25 år!

Ha, ibland har man tur!

Alexandra_W

Trådstartare
ringde bonden här som har småbalshösilage.

Och se på fan, han hade ANALYSERAT tom! Inte mineraler dock, men vad fan, det kan jag göra själv.

Småbal 30-40 kg
68% TS
6,8 MJ
41 gr SRP

Jag trodde först att det skulle skita sig bigtime med fölis, men ett snabbt överslag visade att det faktiskt fungerar.

Blir dyrare än med hö, men det hade jag ju räknat med oavsett, men får inte tag i småbalshösilage för 1 kr/kg liksom...

Alexandra_W

Trådstartare
Gick bra att ta hem i småposter med sa han, och hade inte han hade hans kollega (som också tar småbal). Och de ger de med "hosthästar" förtur, och fölis räknades in i den kategorin. HA, äntligen någon fördel med henne luftvägsinfektioner ;)

Inte så billigt som man skulle kunna önska kanske, men mer normalt pris än det andra, 2,81 kr/kg (inkl moms). Ingen aning om han tar något för frakten, men det lär vara marginellt isf, är 8 km enkel resa från hösilagebalarna och hit.

OBS! Denna tråd fick sitt senaste inlägg för 19 år sedan.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Foder&Strö Nu behöver jag råd! Jag har en häst som är mycket känslig i magen och kan inte äta vilket hö/silage som helst utan får lätt diarré. Där...
Svar
16
· Visningar
1 279
Foder&Strö Jag börjar få ångest. Min andraskörd regnar booort. Det bara regnar och regnar så 'min bonde' har till sin stora stress inte fått in...
Svar
7
· Visningar
1 321
Foder&Strö Ja, som rubriken lyder så har jag anledning att tro att den inte stämmer. Jag beställde mitt hösilage från en bekant som är mjölkbonde...
Svar
18
· Visningar
1 451
· Invinciblestables
A
Foder&Strö Har funderingar på att ev gå över till hösilage i vinter i stället för hö eftersom det var ett helsike i vintras med möglande hö. Men...
2
Svar
21
· Visningar
1 817

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2021 - del 2
  • Varför rullar sig hundar?

Hästrelaterat

• Föl 2020