Ha, ibland har man tur!

Alexandra_W

Trådstartare
ringde bonden här som har småbalshösilage.

Och se på fan, han hade ANALYSERAT tom! Inte mineraler dock, men vad fan, det kan jag göra själv.

Småbal 30-40 kg
68% TS
6,8 MJ
41 gr SRP

Jag trodde först att det skulle skita sig bigtime med fölis, men ett snabbt överslag visade att det faktiskt fungerar.

Blir dyrare än med hö, men det hade jag ju räknat med oavsett, men får inte tag i småbalshösilage för 1 kr/kg liksom...
 
Gick bra att ta hem i småposter med sa han, och hade inte han hade hans kollega (som också tar småbal). Och de ger de med "hosthästar" förtur, och fölis räknades in i den kategorin. HA, äntligen någon fördel med henne luftvägsinfektioner ;)

Inte så billigt som man skulle kunna önska kanske, men mer normalt pris än det andra, 2,81 kr/kg (inkl moms). Ingen aning om han tar något för frakten, men det lär vara marginellt isf, är 8 km enkel resa från hösilagebalarna och hit.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Nu behöver jag råd! Jag har en häst som är mycket känslig i magen och kan inte äta vilket hö/silage som helst utan får lätt diarré. Där...
Svar
16
· Visningar
2 315
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Var tvungen att byta hö, eftersom min bonde hade slut. Har kämpat som en galning för att få tag i hö här, alla har slut eller så är det...
Svar
12
· Visningar
1 490
Foder & Strö Hej. Jag blir inte klok på det här, hoppas ni kan hjälpa... Har använt mig av nib och freefarm för att försöka få till nån typ av...
Svar
4
· Visningar
1 974
Senast: mackan
·
T
Foder & Strö Undrar lite hur prisbilden ser ut i år? Jag köper ensilage på ca 65-70 ts ( vill ha det så) och beställer större balar, de som är 130...
Svar
6
· Visningar
5 480
Senast: Angelique
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp