L

lovegullit

Heej jag har en arab korsning på 19 år, som är mycket negativ.. vilket inte är så konstigt då det hänt mycket jobbigt på senaste tiden, men han var även så när jag köpte honom.. jag har haft honom i 2 1/2 år och älskar honom jätte mycket!
Han har just nu ont i ryggen (och håller på att behandlas av en massör och vi ska även åka in till ATG kliniken och kolla honom ordentligt..) detta har säkert även en inverkan på hans negativa sida, men han var som sagt redan så innan han fick ont i ryggen. Just nu går jag bara korta promenader med honom på volten och tränar på att han sak följa mig/ går i skogen, vilket funkar jätte bra..
Men jag skulle ändå på något sett villa göra allt lite roligare, för både honom och mig.. Det har nyligen kommit en tjej till stallet som visat hur man leker med sin häst, men det kan jag ju inte göra en, så skulle villa ha lite tips på kul grejer man kan göra i skritt... :D, någon som vet något som hästarna blir lite glada över?? Tacksam för hjälp!!:love:
 
Sv: Ha kul..

Hästar blir glada av att använda huvudet :)

Jag håller på att underhålla min unghäst nu vilket är minst sagt krävande. Gäller att hela tiden hitta på nya saker och infallsvinklar.

Skriver mer senare ska till hästarna nu ;)
 
Sv: Ha kul..

Hästar blir glada av att använda huvudet :)

Jag håller på att underhålla min unghäst nu vilket är minst sagt krävande. Gäller att hela tiden hitta på nya saker och infallsvinklar.

Skriver mer senare ska till hästarna nu ;)

Okej.. Ska bli kul att höra.. :D
 
Sv: Ha kul..

Om du har tillgång till en paddock så lägg ut bommar så det blir typ vägar som hästen får gå i.

En pressening på marken. Ja, gör en agility-bana med lite olika hinder.
Jag har bl.a knutit en massa plastband på ett snöre och satt upp som draperi.

Då får dom nåt att tänka på och samtidigt så lär man dom att det inte är farligt. Så sedan när du kan rida så rid banan.

Sedan kan du vara med på Brukstävling, för där kan sådant här ingå i!

LYCKA TILL!! :bow:
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 919
Senast: iNHALE
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 495
Senast: Ramona
·
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
666
Senast: AraSlei
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
774
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp