Ha råd med träningar?

Krans

Trådstartare
Har ni råd att rida för tränare så mkt som ni önskar? Själv kom jag igång i senhöstas med ridträning än en gång.Sedan skadade jag mig och fick dyra läkarräkningar.Därefter skadade hästen sig .Punga ut med ännu mer cash.....Visst försäkringar i all ära men 100%får man aldrig tillbaka...Så nu ligger träningarna på is igen pga ekonomin.Så fort jag kommer igång slår någon stor utgift till.Det är så frustrerande att aldrig komma vidare i din ridning pga pengar.Men kanske man ska vara glad att man ens har råd att hålla dig med häst även om det är ett evigt snålande? Nån som känner igen sig?Hur tänker ni om att ha häst och träna? Ps jag har ett buffert-konto till hästen men vill spara dom till ev veterinärkostnader. Ds
 
Jag jobbar extra en kväll i veckan (på ridskola) för att ha råd att träna. Jag rider lektion i grupp en gång i veckan och så två privatträningar i månaden. Dyrt som tusan men det får vara värt det.
 
När jag haft för lite pengar i jämförelse mot hur mkt jag vill träna har jag gått som lärling eller jobbat hos tränare för att kunna intensivträna.
Hittar man rätt ställe och kan ta sig tiden kan man få lära sig väldigt mycket.
 
Tråkigt svar, men jag har helt enkelt budgeterat för träningskostnaden när jag budgeterade för hästens månadskostnad. Tränar typ 2-3 ggr i månaden. Hade gärna tränat mer, men svårt att få ihop det med ridhustider och resten av livet.
 
Hade gärna tränat oftare för tränare men de senaste 7 åren har det varit sporadiskt. Fått två barn som jag har hemma ej dagis, en gård att sköta med 10 hästar varav 5 är galoppörer. Så jag har haft uppehålL under graviditetern. Men sen ca 1 1/2 år har jag hållt ihåg min 6-åriga uppfödning och gjort lite Pay and jumps.
Har nu fått tag i en dressyrtränare och en hopptränare. Tror jag kommer ha tid o råd med träning 1-2 gånger i månaden.
 
jag tränar iofs sällan men då jag bara tragglar grund ändå så tränar jag lika gärna för duktiga vänner som för riktiga tränare :) blir lite billigare i alla fall ^_^.

Har inte ekonomi för mer än 1ggr i månaden nuförtiden då jag börjat med körning, men har inte tid för mer heller :p. Spec när jag måste hyra släp och lastbil för att ta mig till träning med både häst och vagn :o. Var smidigare när jag höll på med hoppning och det bara var att lasta hästen och köra till tränare och då betala 250 för gruppträning :p.

Har vänner som tar ut tränare till stallet och tränar i grupp för att få ner kostnaden vilket är väldigt smidigt :).
 
Skulle jag inte tävla så skulle jag inte ha häst och om jag ska tävla krävs det träning. 😊
1 hopp- och 1 dressyrträning per vecka för min egen och 1 hoppträning för den andra.

Fast nu är båda ur spel och då blir det inget alls. :meh:
 
Jag har jobbat/ tränat intensivt på sommaren eller vintern när jag har haft tid att bo borta och kunna köra järnet.
I perioder så har jag prioriterat det över annat och tränat mycket, för att i andra perioder rida mer själv.

Nu försöker jag få till det varannan vecka och tycker det är lagom, även om det är roligare att träna oftare.
 
Jag fick snåla en hel del med övriga utgifter när jag hade häst och behövde dyra veterinärräkningar, dock kunde jag ej rida något under tiden veterinären behövdes, så det blev inga träningar då.
 
Jag rider för dyr tränare som kommer ganska sällan och däremellan har jag vänner på samma nivå som mig som hjälper mig. Att kunna rida tillsammans och ge varandra lite tips på vägen kan betyda väldigt mycket och skulle säga att det är underskattat att hjälpas åt på det viset. Bara att få påminnelse om att korta tyglarna, justera tempot, att en håller för mycket i högertygeln osv är guld värt!
 
Jag tränar 1-2 gånger i veckan för min hemma tränare och mentor. Uppstallad hos hen så jag jobbbar/hjälper hen med stall och får så många träningar och hjälp hemma jag vill och orkar. Betalar reducerat pris på träningar borta varannan vecka. Under vissa perioder tränar jag även var tredje vecka för utomstående tränare (min tränare tränare) också men det kostar mycket och jag får ofta tacka nej tyvärr.

Jag har lärt mig att jag måste träna ofta för att hålla motivationen uppe och för att jag inte ska tappa tråden. Behöver massor av hjälp och jag tycker det är roligt att träna så många andra saker får ge vika för det. Jobbar nästan hela tiden och hade jag inte hjälpt min tränare i stallet hade jag inte kunnat träna mer än 1 gång varje varannan vecka.
 
Jag skulle vilja träna 1 gång/vecka alla fall, men inte haft råd hela vintern då hästen behövt en ny garderob. Men nu är planen att försöka träna 2ggr/veckan. :)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 208
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Min häst har personlighetsförändrats? Varning för långt inlägg Under det dåliga betet 2018 blev min häst på slutet arg när jag gick...
Svar
3
· Visningar
1 287
Senast: Vinur
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 787
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Så, mitt 12-åriga irländska sto har problem med magen, och jag har försökt vrida och vända på alla sätt och vis men kan inte komma på...
Svar
7
· Visningar
1 623

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp