Ha två boenden för hästen

Min mans häst hade dubbla boenden ett tag när vi dejtade - jag hade eget stall och han stod inackorderad och vi bodde med 10 mil mellan oss, 12 mil mellan stallen. Efter ett tag insåg vi att det helt enkelt var mer praktiskt att han tog med hästen till mig när vi sågs. Men det tog inte så lång tid innan hästen flyttade in permanent, och efter något halvår kom mannen efter.
 
Varför skulle det inte vara ok att hästen går ensam i hagen? Jag har mina hästar ensamma i hagen och det är väl snarare regel än undantag när man har lite dyrare tävlingshästar som inte "får" skada sig. DU vet väl ingenting om hur TS häst är van att gå i hagen?
En valack hage hos en av våra största travtränare. Hästar mitt i karriären som sprungit in miljoner åt sina äga.
SmartSelect_20210428-211818_Chrome.jpg

Dressyr och hopphästar är konstiga hästar som inte kan dela hage med artfrände eller gudförbjude inte gå i annat än helt platta hagar :nailbiting: om dom kommit upp till en viss nivå eller prisklass.
 
En valack hage hos en av våra största travtränare. Hästar mitt i karriären som sprungit in miljoner åt sina äga.
Visa bifogad fil 68644

Dressyr och hopphästar är konstiga hästar som inte kan dela hage med artfrände eller gudförbjude inte gå i annat än helt platta hagar :nailbiting: om dom kommit upp till en viss nivå eller prisklass.

Då är det härligt att se att Peder Fredricssons hästar går med kompis.
 
En valack hage hos en av våra största travtränare. Hästar mitt i karriären som sprungit in miljoner åt sina äga.
Visa bifogad fil 68644

Dressyr och hopphästar är konstiga hästar som inte kan dela hage med artfrände eller gudförbjude inte gå i annat än helt platta hagar :nailbiting: om dom kommit upp till en viss nivå eller prisklass.
Det var samma där vårt kallblod stod i proffsträning när jag var gravid. 17 valacker i samma hage :up:.
 
En valack hage hos en av våra största travtränare. Hästar mitt i karriären som sprungit in miljoner åt sina äga.
Visa bifogad fil 68644

Dressyr och hopphästar är konstiga hästar som inte kan dela hage med artfrände eller gudförbjude inte gå i annat än helt platta hagar :nailbiting: om dom kommit upp till en viss nivå eller prisklass.
Det där är en sanning med modifikation. Långt ifrån alla i dressyreliten har sina hästar ensamma i hagen.
 
Dressyr och hopphästar är konstiga hästar som inte kan dela hage med artfrände eller gudförbjude inte gå i annat än helt platta hagar :nailbiting: om dom kommit upp till en viss nivå eller prisklass.

Jag tror att det är "avancerade amatörer" skiktet som i första hand "inte har råd att missa träningstillfällen" (dvs, att hästen inte går att rida en/två dagar pga tappsko, småsår osv), och därför har hästarna ensamma.

De billigaste och de allra dyraste hästarna verkar (oftare) få gå i större hage och med kompis(ar).
 
Jag tror att det är "avancerade amatörer" skiktet som i första hand "inte har råd att missa träningstillfällen" (dvs, att hästen inte går att rida en/två dagar pga tappsko, småsår osv), och därför har hästarna ensamma.

De billigaste och de allra dyraste hästarna verkar (oftare) få gå i större hage och med kompis(ar).

De som har dyra hästar kanske i större utsträckning har skrittmaskiner så att de får skritta av sig mer överskottsenergi än hobbyryttaren
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 795
Senast: Cambrie
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 783
Senast: tanten
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 795
Senast: tuaphua
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 185
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp