Haagas ovanliga skada

Sv: Haagas ovanliga skada

Precis min tanke :confused: Iofs så är artikeln från den 8:e, så lite kan ju ha hänt sen dess..
 
Sv: Haagas ovanliga skada

Stackars tjej. Men hästsporten är tuffare än vad de flesta verkar tro. (icke ryttare.)
 
Sv: Haagas ovanliga skada

"Första rapporterna talade om en kraftig hjärnskakning, men inga frakturer. I går, efter närmare undersökningar, hittade läkarna en fraktur på skallbasen."

detta får mig att tvivla på att det som står i artikeln stämmer.. tror faktiskt inte de skulle missa en sådan fraktur!

hoppas ingen tar illa upp av mina tvivel på artikeln, var inte menat så!
 
Sv: Haagas ovanliga skada

Det är faktiskt inte helt ovanligt att man missar frakturer,
de kan sitta på ställen som gör det knepigt att se.
 
Sv: Haagas ovanliga skada

Redan någon dag efter olyckan stod det ju i tidningen att hon hade fraktur, så det var ju inte nytt. Konstigt...
 
Sv: Haagas ovanliga skada

Det står att hästen fick en bom mellan benen, det fick den väl inte? Den hoppade ju utan att gå omkull själv. Det var bara Louise som ramlade av ju.
 
Sv: Haagas ovanliga skada

Den kan väl ha fått en bom melln benen för det? Hästen måste ju inte gå omkull för att den får en bom mellan benen, De tappar säkert lite balans och koncentration och kan tänka mig att ngt sådant var orsaken till avfallningen. Hursomhelst är det aldrig kul när någon skadar sig...
 
Sv: Haagas ovanliga skada

uscha, stackars Louise :(

men ska jag vara helt ärlig så var jag inte direkt imponerad över hennes ridning och "fallet" var ett faktum
 
Sv: Haagas ovanliga skada

håller med där.
Och hästen skulle jag aldrig sätta mej på o hoppa en svår bana.
Skitskum teknik och hon satt ju i obalans över varje hinder och fick en "knyck" i varje språng.

synd om henne är de ändå, hoppas att allt läker.
 
Sv: Haagas ovanliga skada

Jag håller med! Det blev ett allmänt sorl på läktaren som ökade under hela ritten om just hästens hoppteknik. Det såg ut att vara väldigt svårt att följa den över hinderna och ingen var särskilt förvånad att hon ramlade av till slut.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 133
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 473
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ För tre veckor sen blev jag påkörd (för er som sett förra tråden, föraren är fortfarande inte hittad :() Initialt, redan på akuten...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
27 856
Senast: GotAsecret
·
  • Artikel
Hästnyheter (NLT) I går fick Moraryttarinnan, som tävlar för Strömsholm, Louise Haaga lämna sjuk-huset i Västerås och komma hem efter den vådliga...
Svar
0
· Visningar
2 491
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp