Hack utan lusern?

the_connemara

Trådstartare
Finns det någon typ av hack utan lusern? Hade velat ha något mellanting mellan hösilage och gräspellets och om möjligheten finns även utan lusern. Med tanke på hur få sorter gräspellets det finns utan lusern börjar jag helt enkelt med att fråga här 😅

Det ska bara användas som belöning/förströelse så vara lite mer smakligt (men beror ju på häst och jag vill inte ha melass o sådant i helst) än hösilage men helst inte pellets och liknande inblandat för det har jag redan gräspellets som funkar. Inte en massa mineraler tillsatt, då väljer jag hellre ett rent lusernhack.

Får gärna tolkas lite öppet tex lusernblandningar o dyl men rent lusernhack har jag hyfsad koll på sedan innan. Allt annat utöver det behöver jag utforska mera o tar gärna emot tips om :)
 
Finns det någon typ av hack utan lusern? Hade velat ha något mellanting mellan hösilage och gräspellets och om möjligheten finns även utan lusern. Med tanke på hur få sorter gräspellets det finns utan lusern börjar jag helt enkelt med att fråga här 😅

Det ska bara användas som belöning/förströelse så vara lite mer smakligt (men beror ju på häst och jag vill inte ha melass o sådant i helst) än hösilage men helst inte pellets och liknande inblandat för det har jag redan gräspellets som funkar. Inte en massa mineraler tillsatt, då väljer jag hellre ett rent lusernhack.

Får gärna tolkas lite öppet tex lusernblandningar o dyl men rent lusernhack har jag hyfsad koll på sedan innan. Allt annat utöver det behöver jag utforska mera o tar gärna emot tips om :)
Agrobs grönhavre, om dom ännu säljer den :). Det är "havrehöhack", inga havrekorn utan skördat när gräset ännu är grönt och i tillväxtfas.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Finns en del gamla trådar på ämnet, men jag är kinkig gällande konsistens och tillredning så jag tänkte att jag startar en ny tråd...
Svar
9
· Visningar
1 067
Senast: Ace
·
Foder & Strö Min häst får HippoGrow Alfa + lusern, och han har nu tappat i vikt, vilket han även gjorde förra vintern. Jag trodde mig dock vara väl...
Svar
11
· Visningar
1 643
Senast: Bufera
·
Foder & Strö Jag hittade ingen nyare tråd om detta och leverantörerna hittar ju på nya/ändrar produkter hela tiden så jag startar en ny. Vilket...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 659
Senast: Beeboppe
·
Foder & Strö Har bokat hösilage med lägre kvot än vanligt till vintern o vill kolla runt lite på proteintillskott. Vad använder ni o varför? Vi är...
2
Svar
21
· Visningar
6 499

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp