Bukefalos 28 år!

Hackamore - Bilder!

Jag tycker att det ser ut som att du ska sänka det ett eller två hål på varje sida. Tror det ska sitta två fingrar under käkbenet, eller vad det heter :crazy:
 
Som Melli skriver, längre ner.
Svårt att se hur spänt det är, men det ser ut som det är lite för spänt.
Du ska få in 2 fingrar mellan hacket och nosryggen.
Hacket ska börja verka när skänklarna har vinklats ca. 45 grader.
 
Okej, det ska fixax imorgon. Misstänkte att det satt alldeles för högt! :o
Tack för tipsen! :)
 
Det sitter lagom högt upp på nosryggen! Exakt där det sitter ska det (och alla andra bettlösa alternativ) sitta. Däremot kan det bli oskönt vid överskänklarna men sänker du det ett hål (på ena sidan) borde det inte ligga mot.
 
Aha! Jo, det ligger ju emot lite nu, men jag ska sänka ett hål då och se om det blir bättre.
 
:rofl:
Ja, den är hemsk, men det är inte mitt stall utan han står inackorderad.
De planerar dessutom att bygga om hela stallet, så därför har det inte blivit ommålat misstänker jag... ;)
 
Står också inackorderad och det ska inte rivas och målas om nästan varje sommar....med samma färg! :banana:
 
Re: Rätt?

jag skulle ha höjt det ett hål..

du ser att strax över hacket så går nosryggen lite innåt. där skulle jag ha sätt det
 
Re: Rätt?

provade där, men då tog skänklarna i kindbenet och det gillade han inte alls.
Jag provade även att länga nosremmen, men det hjälpte inte mycket.

Nu ska jag iofs byta till Side-pull, så jag ska komma ihåg ditt och Pyrusans råd.
 
Om man känner på nosryggen eller vid sidan av nosryggen känner man att det går in en smula ungefär där Pyrusans hackamore sitter. Där ska alla bettlösa alternativ sitta eg. Sen att man kanske inte kan ha det där pga överskänklarna är för långa osv får man ha överseende med men det är standardläget. :)
 

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 186
Senast: Habina
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 272
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Hej, Denna fråga har säkert varit uppe en massa ggr men ber gärna om er input givet mina förutsättningar. (Funderar i första hand på om...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
8 846
Senast: Pilot
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 662

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp