Hackamore storlek!

FannyBany

Trådstartare
Jag funderar på att köpa ett hackamore av en tjej. Behöver storlek full. Tjejen vet inte vilken storlek hacket är, men skänklarna är 16,5cm långa och nosremmen 23cm. Någon som kan säga ungefärlig storlek på detta om man jämför med era egna hackamore? Kan det vara full eller är det mer mot ponny? :)

MVH Fanny
 
Jag funderar på att köpa ett hackamore av en tjej. Behöver storlek full. Tjejen vet inte vilken storlek hacket är, men skänklarna är 16,5cm långa och nosremmen 23cm. Någon som kan säga ungefärlig storlek på detta om man jämför med era egna hackamore? Kan det vara full eller är det mer mot ponny? :)

MVH Fanny

är det ett sånt här http://www.hooks.se/globalassets/in...-07-09200-upp-fra-01.jpg?width=490&height=490 så är det ett "ponny"hackamore. Passar häst och ponny, kallas ponnyhackamore för att det är tillåtet att tävla på för ponny.
Behöver man längre remmar så är det bara att byta ut dom
 

Liknande trådar

Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 638
Senast: Johannna1
·
Hemmet Hej, Undrar om någon här har koll om man kan ställa en fristående mikrovågsugn i överskåp? Jag har ingen mikro i mitt kök idag och har...
Svar
16
· Visningar
1 437
Senast: cewe
·
Utrustning Jag ska åka på en ridresa i vår där jag kommer rida ungefär fem timmar per dag, i sträck. Eftersom jag varit gravid och fått barn sedan...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 959
Senast: Wingates
·
Gnägg Om dotterns intresse för ridning håller i sig skulle jag vilja köpa en ponny. Men går det att kombinera mor/dotter i önskemål kring...
2
Svar
28
· Visningar
3 332
Senast: Jadzia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp