B

Bucus

Jag har nu efter nästan 9 år med min häst kommit på att han trivs och går bra på hackamore ehum ;) men jag gillar inte de "vanliga" hackamoren då de inte sitter bra på honom och han får skav av skänklarna. Funderar på ett sådanthär men jag e lite trög när det gäller sådnat här. E detta ett hackamore som man ska kombinera med bett?
Någon som har eller har provat ett sånt?


sprengerhack.jpg
 
de där är bara ett vanligt hackamore fast med längre skänklar o mer hävstång... tycker man brukar se de på hopphästar
 
Har även för mig att det ska vara lite lättare att styra med för att skänklarna rör sig mer indviduellt än det vanliga hacket.Har själv ett nästan likadant fast med flätad nosrem istället för gummit som är på det på bilden tycker det fungerar bra men det är skarpt.

MVH

Camilla
 
Jag har ett sådant hackamore till min häst, och tycker det funkar bra. Hade tidigare ett med kortare skänklar, men det passade inte på min häst. I och med att det är så långa skänklar är det ju väldigt skarpt så man får vara försiktig. Jag gillar det för att det är så lätt dvs det väger inte så mycket. De som har flätad nos tycker jag blir så tunga och klumpiga.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en ponny som är riktigt känslig i munnen, och blir väldigt stressad när man tar i tygeln för mycket. De tidigare ägarna red...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 049
Senast: Bri
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 826
Senast: Sel
·
  • Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
949
Senast: Sasse
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
918
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp