Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

L

Limpan

Är det någon som vet om det finns hackamorebett till shettisar? Min ena är så känslig i munnen, så det vore kanske skönt för honom att ha något annat bett. Har provat många olika men inte funnit något som passar honom riktigt bra..

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hackamore

Sidepull, man kan även splitsa själv om det behövs. Hackamore är inte min favorit blöand de bettlösa alternativen. Eller varför inte en riktig kapson, man kan köpa ett löst nosjärn och montera på en lös nosgrimma själv, den kan du forma helt efter hästens nos. Repgrimma funkar också aldelles utmärkt på lydiga hästar!

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5540 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Utrustning Hej på er kära bukefalosare! Jag har en känslig häst som verkar bli känsligare med åren. Nu är han 15 år och har tidigare gått på...
Svar
13
· Visningar
1 143
Utrustning Har en ponny som tydligt visar att han inte trivs med bett. Kollad i munnen av erkänt duktig hästtandläkare men inget konstigt där. Vad...
Svar
4
· Visningar
355
Utrustning Då jag planerar att skaffa häst igen om några år så sitter jag o kollar på utrustning osv. Gillar att ha en färdig plan för hur saker...
2
Svar
30
· Visningar
1 302
Skola&Jobb Får verkligen en arbetsgivare registrera känsliga uppgifter på sina anställda, så som diagnos och provsvar? Vad jag kan läsa mig till...
2
Svar
25
· Visningar
1 909

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Färdig pajdeg, vart?
  • Vad gör vi? Del CXXXV
  • Bilvård

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat