L

Limpan

Är det någon som vet om det finns hackamorebett till shettisar? Min ena är så känslig i munnen, så det vore kanske skönt för honom att ha något annat bett. Har provat många olika men inte funnit något som passar honom riktigt bra..
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hackamore

Varför vill du ha just hackamore? Prova ett sidepull, kanske? Borde vara lättare att hitta i mini-storlekar.
 
Sv: Hackamore

Sidepull, man kan även splitsa själv om det behövs. Hackamore är inte min favorit blöand de bettlösa alternativen. Eller varför inte en riktig kapson, man kan köpa ett löst nosjärn och montera på en lös nosgrimma själv, den kan du forma helt efter hästens nos. Repgrimma funkar också aldelles utmärkt på lydiga hästar!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har funderat lite på detta med hackamore. Det fungerar ju genom att det dras åt runt hästens huvud när man drar i tyglarna. Hur...
Svar
18
· Visningar
1 221
Senast: Badger
·
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
1 829
Senast: villhöver
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 853
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
780
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra och smakligt blötfoder?
  • Brexz
  • Ingen fart på agilitytävling

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp