Hackat strå

I

Iza

hur gör ni när ni mäter upp vikt på givan?

Får hela tiden så olika vikter beroende på om det är tillpackat eller "uppfluffat"

Tips mottages mer än gärna
 
Jag har måttet som jag mosar tvärfullt, då skiljer det inte så mycket. Det lilla som skiljer är ungefär lika mycket som hon ändå tappar utanför krubban av kraftfodret, så spill blir det ändå.
 
Ett tips om du har en våg ståendes. Ställ en hink på vågen och nollställ, sen häller du på hack till rätt vikt!
 
Jag gör som Magda. Har ett litermått som jag mosar knökfullt (alltså verkligen packar ihop det). Väger ganska lika varje gång.

Innan vägde jag alltid, men det tog sån tiiiiid.
 
Jag väger varje gång. Köpte en liten hushållsvåg i plast på rusta för billig penning. :cool: På den ställer jag en 10L hink och nollställer. Sedan är det bara att pytsa i så mycket hack som man önskar. Jättelätt och jättebra! :banana:

Måste säga att jag blev förvånad när det blev så mycket hack på 1 kg...nästan hela 10 L!!! :eek: (löst packat)

mvh :bump:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 828
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
533
Senast: Linda_A
·
Anläggning Hej! Vi har en relativt stor ridbana i ren naturlig sand. Vi har inte tillfört något till den utan marken är av ren sand vilket är...
Svar
7
· Visningar
1 044
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 572
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ränta & amortering
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Mat till (små)barn

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp