Hällde iste över laptopen

fejko

Trådstartare
Hur räddar jag den? Jag har lagt den i solen ett par timmar men när jag försökte starta den var den heldöd. Tänkte fortsätta torka den och på måndag går jag till datorstöd.
 
Mobiler kan man lägga i en burk/påse med okokt ris något dygn, drar åt sig fukten. Går ju att testa med datorn också men du behöver nog mycket ris.
 
Det man gör är att kolla upp sin hemförsäkring. Jag har gjort detta ett antal gånger. Min allriskförsäkring har tagit det varje gång.

Sedan såklart, starta den inte. Plocka ur batteriet om det går så att det inte kan bli kortis nånstans. Rengöra med någon sprit och tops, låta torka, skruva ihop igen.
 
Tyvärr får jag inte ur alla skruvar. Fyra är inga problem men de två sista går att skruva ur en liten bit men sedan hoppar de tillbaka igen. Jag har försökt med naglarna, en pincett samt hållit datorn upp och ner och skruvat.
Så jag kommer inte åt att torka ur ordentligt.
 
Försök inte starta den igen. Det bästa att göra om man spiller te på en teknikpryl är att INTE försöka starta den förrän den är helt torr. Att starta en blöt teknikpryl kan vara det som gör att den dör. (fick jag lära mig efter att ha dödat en fjärrkontroll på just det sättet...)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
807
Senast: Zacci
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 806
Senast: ptr
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 771
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 444
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattsnack 10
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp