hälp med hingst val -07 (sammanslagen)

Sv: hälp med hingst val -07 (sammanslagen)

Appropå ingenting, såg ett superfint sto efter din gammla Askur på tävling för några veckor sedan. Tror att det var din egna uppfödning ? från Smärslid var hon, fick för mig att du hetat så?! Fux med ljusare man. Hon hade iaf en super fin spänstig tölt:love:

Lite off topic.

Fenja skall iaf ev. betäckas med Hrannar, Birkir eller Berserkur eller om Garri, Töfri eller Dökkvi kommer hit nästa år. En bekant till mig som har kontakt med Töfris nya ägare skulle höra om han skulle betäcka något i sverige. Får iaf. beslutsångest då alla är extremt fina hästar.

Fast först vill jag nog ha bedömning på henne, men efter det. Längtar efter ett litet föl!!
 
Sv: hälp med hingst val -07 (sammanslagen)

Töfri skall ju iofs. främst tävlas nu och är på träning hos Stian tror jag och de satsar på Vm i Holland. Så risken att han skulle komma hit på ett tag är väl ganska liten kom jag nyss på, men man kan ju alltid drömma:angel:
 
Sv: hälp med hingst val -07 (sammanslagen)

Appropå ingenting, såg ett superfint sto efter din gammla Askur på tävling för några veckor sedan. Tror att det var din egna uppfödning ? från Smärslid var hon, fick för mig att du hetat så?! Fux med ljusare man. Hon hade iaf en super fin spänstig tölt:love:


Ja, de som är födda före -00 heter "från Smärslid" :)
Jag tror iofs alla fuxar vi fått efter Askur har ljus man och fin tölt så det var inte jättelätt att gissa identitet :o
 
Sv: hälp med hingst val -07

Har du kollat in Isar frá Keldudal?
Bedömd i klass 1 med totalpoängen 8,61
Isar är en lättbyggd och välrest hingst med stora rörelser och aktion.

Den högst bedömda 4-åriga ,5-åriga och 6-åriga 5-gångs- hingsten hittills i Sverige. Isar har även högst BLUP (126).

Isar har en fantastisk stam, de flesta i stamtavlan är hederspremierade för avkommor. Och i år blev även han hederspremierad.

Kolla in honom på www.islandshingstar.se. Han finns högst upp på BLUP listan.

Trodde att det var Vefur frá Eikarbrekka som hade högst BLUP med sina 127! ;)
 
Sv: hälp med hingst val -07 (sammanslagen)

Vet du, att Snudda är efter vår älskade gamla barnhäst Lítla-Skjóna 27 år som är 127 cm och saknar det mesta "objektivt" som en islandshäst ska ha, men istället har ett hjärta av guld :love:

Jag skulle aldrig ha betäckt henne egentligen (ville ha sällskapsföl och hade hingsten hemma....) men hon fick pinsamt fina föl med Askur :o
 
Sv: hälp med hingst val -07 (sammanslagen)

Fast ibland måste man ju prova sig fram, resultatet kan ju bli överraskande...
10571119.jpg

http://archive2.pixbox.se/arkivet/synligt_20/10570000-10579999/640x480/10571119.jpg
...För mig veterligen så är du den enda uppfödaren som fått fram en häst med 8 ben :rofl:
Men fin har hon blivit ändå;)
 
Sv: hälp med hingst val -07 (sammanslagen)

fast den är ju inte speciellt uppdaterade tycker jag + att man måste vara betalande medlem (dock kostar det ju typ bara 60 kr/år)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp