Hälsning?

Sv: Hälsning?

Jag tycker de hör till & hälsa på domaren . Jag brukar bara vända mig mot domarens håll o nicka med huvudet. enkelt
 
Sv: Hälsning?

Har gjort det några gånger.. men för det mesta vad jag har märkt så har de varit så "stressade" eller nåt.. så dirrekt när man har kommit in säger de varsågod och rid..:crazy:
 
Sv: Hälsning?

jo.. det gör det.. att man ska sträcka ut höger hand snätt nedåt och nicka med huvudet!
 
Sv: Hälsning?

Jag brukar vinka. Ibland gör jag det även i dressyr... :angel: Det beror lite på vem som dömer. :D

Självklart VINKAR man när man har Eleonor Westin :bow: som domare :D
Förr var det inte ens specifierat vilken hand man skulle hälsa med då var det ännu roligare !
 
Sv: Hälsning?

Jag brukar va så himla nervös så att jag glömmer att hälsa!:o
 
Sv: Hälsning?

kl

"Ryttaren tar tyglarna i en hand och hälsar" står det i dressyr-TR vill jag minnas :D

Man får vinka med valfri hand, en bekant som går domarutbildningen just nu frågade sin utbildare uttryckligen om detta :idea:
 
Senast ändrad:
Sv: Hälsning?

Klart man ska hälsa..........det tycker vi bara är roligt.Det känns hövligt och visar att man sett varandra.Även om vi ibland för att skynda på ger startsignal relativt omgående.:p
 
Sv: Hälsning?

på regionala tävlinga ska men hälsa på domarna eller behöverman inte? hur gör ni?:confused: :smirk:

på dressyr alltid - det ingår ju :p

på hopptävlingar - ja, men är det mkt starter och man får startsignal redan när man rider in brukar jag strunta i det. ska det gå fort brukar domarna inte uppskatta det heller.
 
Sv: Hälsning?

jo.. det gör det.. att man ska sträcka ut höger hand snätt nedåt och nicka med huvudet!

Ang hälsning:
"Ryttaren tar tyglarna i en hand och hälsar" enl TR II

Jag ser inte var det står ngt om hur hälsningen ska utföras, gör du?

Som jag skrev tidigare är det helt ok att tex vinka bara man gör det med en hand, har själv hört distriktets domarutbildare säga det och han om ngn borde ju veta :smirk:

Tillägg:
Ulla Håkansson hälsar med vänster hand - konstigt då att hon har så många SM-guld mm om det inte är tillåtet :angel:
 
Sv: Hälsning?

Hälsar alltid på domaren.
Uppfostrad så på ridskolan, den som inte hälsade = död.
Hehe :D
 
Sv: Hälsning?

Jag hälsar alltid...
tävlar lokalt i hoppningen och då hälsar jag jämt om jag inte glömmer det...

tycker att man ska hälsa
 
Sv: Hälsning?

Jag hälsar alltid och det uppskattas även av domarna. :bow:
 
Sv: Hälsning?

Där jag tävlar gör de lika att de ger ganska snabbt start signal, men på vägen till start brukar jag passera domartornet och då passar jag på att hälsa. Du har ju 45 sekunder på dig till start och då hinner du hälsa och det uppskattas också av domarna. :cool::bow:
 
Sv: Hälsning?

Hmm inte av alla domare. Den hoppdomare jag känner och har suttit en del i domartornet tillsammans med suckar djupt över alla som ska hälsa och greja - när man vet att man har 500 starter kvar innan dagen är slut...
men jag håller med om att det ser trevligt ut att hälsa på domaren.
 
Sv: Hälsning?

Kan man fixa det i farten på väg till starten, så tar det ju ingen tid för domaren eller deltagaren. :cool::smirk:
 
Sv: Hälsning?

nä men alla är inte så smidiga...och ofta släpper vi in nästa ekipage innan den förra är färdig och ber ryttaren vara beredd att starta, så att man kan ge startsignal tidigt för att få det att gå så fort som möjligt
 
Sv: Hälsning?

nä men alla är inte så smidiga...och ofta släpper vi in nästa ekipage innan den förra är färdig och ber ryttaren vara beredd att starta, så att man kan ge startsignal tidigt för att få det att gå så fort som möjligt
Då har de ju tid på sig att ge en hälsning!! :cool:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 989
Senast: Stergo
·
Lantbruksdjur Hej allihopa! Är spekulant på ett hus som är perfekt på många vis bordet från att vi har ett jordbruk ca 100m bredvid huset. Har sökt...
Svar
15
· Visningar
1 013
Senast: hollypolly
·
Dressyr Är som så många andra uppriven och tagen efter Helgstrand-fimerna, men kanske mest frustrerad över känslan att det liksom går utför med...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
8 272
Kropp & Själ Här kan vi diskutera allt som har med hälsa att göra. Viktmål, träningsmål, allmänna sunda hälsomål.
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 005

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp