Hälsning?

Sv: Hälsning?

Har alltid hört att man ska, så jag brukar alltid nicka till lite :D
 
Sv: Hälsning?

Jag hälsar ALLTID på domaren (antar att du menar hoppning, dressyr är det ju självklart), och jag tycker det ser väldigt slarvigt och otrevligt ut när ryttaren INTE gör det!

Själv gör jag alltid halt och hälsar typ som en dressyrhälsning, kanske inte riktigt lika snyggt men jag tar ned högerhanden och nickar mot domaren.
Eller om jag har spö så höjer jag det och nickar.


Jag tror domarna tycker det är trevligt också, många domare brukar uppmärksamma dom som hälsar genom att lägga till ett "Välkommen".
 
Sv: Hälsning?

Släpper de in två ryttare, så blir de tvungna att vara uppmärksamma på båda, de är de i alla fall där jag rider!! Stället klarade en tävlingshelg som var fin fint och vi hade över 300 hästar till start.:cool:
 
Sv: Hälsning?

jo men så länge ryttare 1 rider sin runda kan ju inte domaren plötsligt börja hälsa ryttare 2 välkommen - domaren ska ju ha koll på den som gör sin tävlingsrunda. när ryttare 1 är färdig däremot kan man säga välkommen till ryttare 2.
 
Sv: Hälsning?

jo men så länge ryttare 1 rider sin runda kan ju inte domaren plötsligt börja hälsa ryttare 2 välkommen - domaren ska ju ha koll på den som gör sin tävlingsrunda. när ryttare 1 är färdig däremot kan man säga välkommen till ryttare 2.

men man hälsar ju inte då direkt när man kommer in, utan efter att föregående ryttare är färdig o strax innan du får start signal.
 
Sv: Hälsning?

jag vet.
DF menade ju att domaren skulle ha koll på bägge ekipagen, alltså även på ryttare 2 medan ryttare 1 fortf rider vilket jag inte höll med om.
 
Sv: Hälsning?

Hälsar alltid ...

"Drar" i hjälmen och nickar :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 086
Senast: Stergo
·
Lantbruksdjur Hej allihopa! Är spekulant på ett hus som är perfekt på många vis bordet från att vi har ett jordbruk ca 100m bredvid huset. Har sökt...
Svar
16
· Visningar
1 172
Senast: dobbis
·
Dressyr Är som så många andra uppriven och tagen efter Helgstrand-fimerna, men kanske mest frustrerad över känslan att det liksom går utför med...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
8 311
Kropp & Själ Här kan vi diskutera allt som har med hälsa att göra. Viktmål, träningsmål, allmänna sunda hälsomål.
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 514
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp