Hälsning?

H

hoppryttare_Miró

på regionala tävlinga ska men hälsa på domarna eller behöverman inte? hur gör ni?:confused: :smirk:
 
Sv: Hälsning?

Du menar hopptävling? Behöver och behöver många gör inte det. Jag tycker det hör till och vänder mig mot domaren, höjer spöt o nickar.
 
Sv: Hälsning?

eller så kan man ju hälsa på cafeterian, eller pubiliken:idea: :D

Ne man måst eju inte men det kan ju se trevligt ut. Man måste ju inte ställa upp framför dommaren utan det räcker man att bara nicka eller höja spöt lite mot dommarens hål medan du skrittar eller travar eller ngt. För mig är det en sak som jag bara gör utan att tänka lixom. Det bara kommer så att säga:D
 
Sv: Hälsning?

jag gör det alltid, sen om domaren uppskattar det elelr inte, men jag tycker det e trervligt att när man kommer in h'älsar man prydligt på domaren o gör sedan sin uppgift, det är inte så svårt om man säger så... har alltid blivit väldigt trevligt bemöt på alla hopptävlingar, så hälsa är väl endå väldigt trevligt, igår när jag tävlade vände jag upp mig gjorde halt o hälsade, då domaren såg mig och allt, men sa inget, offtast får man en kommentar som ex godmidda elelr välkommen eller något likande, men men det fick jag inte, hehe inte mer med det då. jag hade iaf varit trevlig :D
 
Sv: Hälsning?

Jag hälsar alltid på domaren. Tar tag i skärmen på hjälmen och "drar" neråt eller höjer spöt på sidan om hjälmen och "nickar" en gång.
 
Sv: Hälsning?

Jag brukar vinka. Ibland gör jag det även i dressyr... :angel: Det beror lite på vem som dömer. :D
 
Sv: Hälsning?

Jag skrittar in på banan och hälsar (håller upp spöt i högerhanden o nickar - s.k hopphälsning haha :p). Alltid. Gjort det ett bra tag nu, tycker det är trevligt. Men så är man ju fostrad som ridskoleunge också, att göra det ;)
 
Sv: Hälsning?

Jag hälsar alltid genom att nicka mot domaren.
 
Sv: Hälsning?

Jag tycker det hör till vanligt hyffs att hälsa. och eftersom inte så många gör det, kommer folk ihåg en som trevlig/artig eller så..
Jag brukar göra den ta-tag-i-skärmen-på-hjälmen-hälsningen som Sorbe sa. Detta eftersom jag tycker den är lite snyggare, och sen så funkar det inte riktigt med spö på min häst;)
 
Sv: Hälsning?

Jag hälsar alltid på domaren om jag vet vart de sitter! :rofl:
 
Sv: Hälsning?

Knapplån

Ursäkta en korkad fråga, men det här har jag funderat på rätt länge och aldrig kommit ihåg att studera när man är iväg på tävling. Ni som hälsar med spöet, hur "vinklar" ni det då? Alltså höjer ni handen och har kvar spöet i samma riktning eller vinklar ni det så att "flärpen" kommer uppåt? Man höjer bara handen va, och låter spöet vara som när man håller vanligt? Haha, var tvungen att höra efter :p
 
Sv: Hälsning?

Den pekar ju rakt upp, jag höjer handen så jag har tummen högst upp och så kommer skaftet på spöt högst upp och flärpen blir rakt neråt.
 
Sv: Hälsning?

Smalle skrev:
Knapplån

Ursäkta en korkad fråga, men det här har jag funderat på rätt länge och aldrig kommit ihåg att studera när man är iväg på tävling. Ni som hälsar med spöet, hur "vinklar" ni det då? Alltså höjer ni handen och har kvar spöet i samma riktning eller vinklar ni det så att "flärpen" kommer uppåt? Man höjer bara handen va, och låter spöet vara som när man håller vanligt? Haha, var tvungen att höra efter :p

Jag höjer bara handen, flärpen är fortfarande neråt. :idea:
 
Sv: Hälsning?

Haha, tänkte väl det. Men tyckte inget kändes rätt när jag satt på min stol hemma och provhälsade, kändes mer som "skål på're" när man höjde handen sådär. Nä tacka vet jag dressyr, där är det inget snack om saken :D Tack för svaren iaf :D
 
Sv: Hälsning?

Försöker att alltid hälsa på domaren oavett vad det är för status på tävlingen. Ser prydligt ut.
 

Liknande trådar

Dressyr Är som så många andra uppriven och tagen efter Helgstrand-fimerna, men kanske mest frustrerad över känslan att det liksom går utför med...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
8 110
Kropp & Själ Här kan vi diskutera allt som har med hälsa att göra. Viktmål, träningsmål, allmänna sunda hälsomål.
2 3
Svar
42
· Visningar
2 723
Senast: Lilla
·
Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
707
Senast: Caoimhe
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
15 570
Senast: Fiador
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp