Hämta bilder från Galaxy S8 till dator

nyttnick

Trådstartare
Jag själv är inbiten iPhone-användare, men försöker hjälpa min mamma att få ut bilder ur hennes S8.

Jag gick bet över telefon, men när de besökte mig nu under julen så kopplade jag upp telefonen mot min dator, tillät åtkomst till enheten och hämtade alla bilder. Plättlätt och precis som på min iPhone.

MEN

Det funkar inte på deras dator. De har en sprillans ny Windows-dator. Frågan om man tillåter åtkomst till enheten kommer aldrig upp på telefonen och datorn säger att uppkopplingen misslyckades. Dock hittas enheten så pass att den visas i utforskaren/den här datorn, men mapparna är förstås tomma.

Kan någon hjälpa?
 
Jag själv är inbiten iPhone-användare, men försöker hjälpa min mamma att få ut bilder ur hennes S8.

Jag gick bet över telefon, men när de besökte mig nu under julen så kopplade jag upp telefonen mot min dator, tillät åtkomst till enheten och hämtade alla bilder. Plättlätt och precis som på min iPhone.

MEN

Det funkar inte på deras dator. De har en sprillans ny Windows-dator. Frågan om man tillåter åtkomst till enheten kommer aldrig upp på telefonen och datorn säger att uppkopplingen misslyckades. Dock hittas enheten så pass att den visas i utforskaren/den här datorn, men mapparna är förstås tomma.

Kan någon hjälpa?
Jag har en Samsung S9 och sparar alla mina foton till Onedrive. Sedan finns de ju där om jag loggar in på Onedrive från datorn, och jag kan då ladda ner de bilder jag vill ha till datorn. Det tycker jag är ett rätt smidigt sätt..... :)
 
Jag själv är inbiten iPhone-användare, men försöker hjälpa min mamma att få ut bilder ur hennes S8.

Jag gick bet över telefon, men när de besökte mig nu under julen så kopplade jag upp telefonen mot min dator, tillät åtkomst till enheten och hämtade alla bilder. Plättlätt och precis som på min iPhone.

MEN

Det funkar inte på deras dator. De har en sprillans ny Windows-dator. Frågan om man tillåter åtkomst till enheten kommer aldrig upp på telefonen och datorn säger att uppkopplingen misslyckades. Dock hittas enheten så pass att den visas i utforskaren/den här datorn, men mapparna är förstås tomma.

Kan någon hjälpa?
Har de aktiverat lås på telefonen? Min Samsung syns inte i låst läge, om det kan vara så enkelt?
 
Jag har en Samsung S9 och sparar alla mina foton till Onedrive. Sedan finns de ju där om jag loggar in på Onedrive från datorn, och jag kan då ladda ner de bilder jag vill ha till datorn. Det tycker jag är ett rätt smidigt sätt..... :)
Hon har någon moln-tjänst aktiverad. Är det onedrive? Hon vet inte sitt login i så fall :angel:
 
Fast det är ju sladd till dator som inte funkar. Här funkade det, men inte hos dem.
Okej, det framgick inte att sladd hade använts.

Jag rekomenderar verkligen team viewer, det används tex av min kommuns it-avdelning för att fjärrhantera datorer ute i verksamheter, och jag privat har en vän som sköter om min dator från usa via team viewer, jag har hjälpt andra vänner med team viewer och fjärrstyrt både datorer och telefoner.

Jag har ett flertal moln för mina bilder, men det absolut enklaste är google photos.
 
Fast det är ju sladd till dator som inte funkar. Här funkade det, men inte hos dem.

Kan vara så att USB-sladden till mobilen har för långsam hastighet i förhållande till vad datorn vill ha.

När sladden sitter i datorn kan man ändra vad som ska föras över. Man drar med fingret från mobilens överkant så man får fram överföringsinformationen. Så ändrar man från "föra över filer" till "föra över bilder" - tror det står något sådant. Jag har haft problem med min Samsung S7 och min nya dator tidigare. Då funkade det att göra ovanstående för att få över bilder.

/Lizzie
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har en HTC Wildfire S och vill föra över bilder till min dator med kabel. När jag kopplar in telefonen markerar datorn att ny...
Svar
5
· Visningar
3 637
Senast: bigganl
·
IT & mobiler Kan nån hjälpa mig?! Jag vill föra över mina bilder och filmer som jag har på telefonen (nokia 5230) till datorn. Jag var tvungen...
Svar
8
· Visningar
1 757
Senast: lisa412
·
C
IT & mobiler Sitter vid min mammas dator, internet har inte fungerat på månader, nu har jag fått igång det (tillfälligt, mycket strul, går inte att...
2
Svar
34
· Visningar
2 942
Senast: Ragatan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp