Hämta paket i fel namn

Bison

Trådstartare
Har googlat lite men inte hittat något exakt svar på min fråga. Namnet ska stämma överens med legitimationen och det gör det. Problemet är att det är mitt gamla efternamn på paket. På mitt körkort har jag mitt rätta efternamn men jag har ett pass med mitt gamla.
Har någon erfarenhet av detta?
Det är ett utländskt paket så skulle vara extra surt om det måste gå tillbaka.
Jag missade att mitt gamla namn var kvar på den sidan och hann inte rätta till det innan paketet gått iväg. Klantigt värre :(
 
Jag har hämtat ut paket med fel efternamn. Tog med mig mitt papper från Skatteverket som visade namnbytet och så var det inga problem.

Så gjorde jag när jag precis bytt namn, då var det olika namn på allt och konstant rörigt 😅
Men det är ju ett par år sen nu.
Men tack för svar, kanske har kvar det.
 
Jag fick också använda pappret från Skatteverket för att hämta ut. Men sist jag fick ett paket med fel namn hade jag inte kvar det. Skulle egentligen inte få hämta ut det eftersom jag inte har någon leg. med gamla efternamnet på heller..men efter att jag förklarat fick jag hämta ut det ändå men jag tror egentligen att personalen gjorde fel då, men alla uppgifter utom efternamnet stämde ju så det hade ju ändå inte kunnat vara någon annans paket jag hämtade resonerade personen.
Jag skulle nog testa med passet :)
 
Eftersom du har ett pass (och om det datummässigt fortfarande är giltigt) med rätt namn så skulle jag använda det att hämta ut det.

Jag hade låtsats som ingenting och visat passet. Personalen har förklarat för mig (många gånger pga irriterande dåvarande sambo) att de egentligen gör fel om det är minsta tveksamhet. Jag hade varit rädd att de tolkar två olika legitimationer med olika namn som tveksamhet.
 
Eftersom du har ett pass (och om det datummässigt fortfarande är giltigt) med rätt namn så skulle jag använda det att hämta ut det.

Jag är osäker på om det är giltigt, får kolla när jag kommer hem.
Men de borde ju se att personnumret stämmer överens tycker jag.
Det är ju grejer till katten som jag vill ha nu! Hopplöst att jag ska vara disträ och kolla adredd efter att jag tryckt på skicka.
 
Tillägg. Jag har alltså alltid fått ut paketen men jag tycker det är så obeghagligt att sätt personalen i den sitsen :o oftast har der handlat om ofullständigt förnamn i mitt fall, ibland felaktiga adresser pga utlandsbeställning.
 
Jag hade låtsats som ingenting och visat passet. Personalen har förklarat för mig (många gånger pga irriterande dåvarande sambo) att de egentligen gör fel om det är minsta tveksamhet. Jag hade varit rädd att de tolkar två olika legitimationer med olika namn som tveksamhet.

Detta är ju Östenssons, jag är ju där varje dag 😂
Har ett paket till att hämta i rätt namn.
 
Jag är osäker på om det är giltigt, får kolla när jag kommer hem.
Men de borde ju se att personnumret stämmer överens tycker jag.
Det är ju grejer till katten som jag vill ha nu! Hopplöst att jag ska vara disträ och kolla adredd efter att jag tryckt på skicka.

Är det inte giltigt så ta med allt du har för att bevisa din förvirring men att du är rätt :D
 
Meneee...vad är det för distributör? Är det postnord kan du ju identifiera dig med bank-id i deras utmärkta app för paket? Postnord gör inte mycket rätt numera men deras app är superduperbra och du kan legitimera dig direkt i appen när du hämtar ut. Är det schenker eller annat så är det väl pass som sagt ovan som borde funka?
 
Meneee...vad är det för distributör? Är det postnord kan du ju identifiera dig med bank-id i deras utmärkta app för paket? Postnord gör inte mycket rätt numera men deras app är superduperbra och du kan legitimera dig direkt i appen när du hämtar ut. Är det schenker eller annat så är det väl pass som sagt ovan som borde funka?

Det är postnord, då ska jag ladda ner appen direkt 😁
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 329
Senast: jemeni
·
Äldre Igår var jag på ICA och hämtade ut paket. Ett i sambons namn och två i mitt namn. Jag fick paketen och allt var frid och fröjd men nu på...
Svar
2
· Visningar
1 071
Senast: Pancakes
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
35 361
Senast: Intejag
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
4 876

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp