Hämta ut recept till häst!

K

Kelly

visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden men provar här då.. :smirk:

Jag ska hämta ut finadyne till min häst på apoteket som hon ska ha i 3 veckor... sen är det så att den försäkkringen jag har tar receptbelagda mediciner... ska jag betala de nu när jag hämtar ut medicinen eller hur gör dom? Jag har lixom inte riktigt råd med de :crazy: hon ska ha de i 3 veckor och de e ju inte billigt precis... :crazy:
 
Sv: Hämta ut recept till häst!

jag tror att du måste betala själv och sen när allt är klart så ska du skicka in alla kvitton och papper till försäkringsbolaget. och dom avgör hur mkt pengar du ska få tillbaka. Det kan ta nån månad eller så...

Har du inte nån du kan låna av? Eller så kanske en del går på högkostnadsskyddet? Om du har nåt sånt?
 
Sv: Hämta ut recept till häst!

precis så är det.. du får behålla kvitton och sedan kolla upp vad din försäkring betalar eller inte betalar och vad din självrisk ligger på.

tyvärr, så får du nog skrapa fram pengar på något vänster
 
Sv: Hämta ut recept till häst!

Ja, som dom andra skrev måste du betala och sen skicka in kvitona (faxa eller så) så får du pengar tillbaka sen...

Vi hämtade ut mediciner igår för 2000 :angel: :crazy: Men TACK agria att det täcker iafl! Fast det är inte det roligaste att ligga ut med dom pengarna...
 
Sv: Hämta ut recept till häst!

Ursäkta om jag kanske låter otrevlig. Men har man djur får man fasen se till att ha en buffert så man har råd med vård och mediciner. Annars ska man inte ha djur.
 
Sv: Hämta ut recept till häst!

tuaphua skrev:
Ursäkta om jag kanske låter otrevlig. Men har man djur får man fasen se till att ha en buffert så man har råd med vård och mediciner. Annars ska man inte ha djur.

Ehh....... Jag har faktiskt ekonomi så de räcker till ska du veta! Men nu Råkade de va så att just denna månaden har min häst varit sjuk 2 gånger, 2 olika saker.. de första hovledsinflamation... första besöket fick ja betala självrisk (var visserligen i maj), återbesöket en summa... sen innan hon fick hovledsinflamation hade jag bytt försäkring som började gälla 1 juni.. 2 juni skadade hos sig allvarligt, fick åka till hbg.. hämtade hem henne igår... ny självrisk.. mediciner idag för 1800:- plus all bensin till och från helsingborg... 40 mil tur och retur........ sen ska man leva utöver de med.....
Jag hade tur som hade fått mina skattepengar idag...


Till er andra.... De va som ni sa.. jag lägger ut de nu, sen får jag tillbaka de sen :smirk:
 
Sv: Hämta ut recept till häst!

Agria vill även ha etiketten som sitter på medicinförpackningen där hästens namn (och ordinationen) står. Kvitto + etikett alltså.
Jag hade ingen aning om det så jag höll på att inte få ersättning för butta. Hade ju kastat förpackningen när den var tom.
Nu fick jag ut pengarna ändå , men det blev en massa extrabök...
 
Sv: Hämta ut recept till häst!

okej! Vad bra att du sa de! de blir ju så att man slänger den så fort de e slut =)
 
Sv: Hämta ut recept till häst!

Det räcker med att skicka med en kopia på receptet annars. Jag kopierar alltid det för där står ju allt.
 
Sv: Hämta ut recept till häst!

Antiqua skrev:
Agria vill även ha etiketten som sitter på medicinförpackningen där hästens namn (och ordinationen) står. Kvitto + etikett alltså.

Det krävdes inte för ett år sedan när jag hämtade ut medicin till Besten. Jag skickade in kvittona direkt och fick pengarna inom en vecka.

Immer
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 795
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 795
Senast: Cambrie
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp