Hämtade inte ut inackorderade hästar – måste betala 400 000

En man måste betala närmare 400 000 kronor sedan han struntat i att hämta ut tre travhästar som han lät inackordera.
Tingsrätten anser inte att det kan anses åligga stallet att utreda frågan om hästarnas egentliga ägandeförhållanden eller försöka kontakta registrerade ägare.
 
Jag fattar inte riktigt. Han stallade upp hästarna i stallet, sedan gav han bort hästarna till andra personer som inte betalade stallhyra och inte flyttade hästarna, har jag fattat det rätt?
 
Jag fattar inte riktigt. Han stallade upp hästarna i stallet, sedan gav han bort hästarna till andra personer som inte betalade stallhyra och inte flyttade hästarna, har jag fattat det rätt?
Han stallade upp men äger en av hästarna, inte de andra. Han ingick avtal men vill inte betala det avtalade utan tycker att de andra hästägarna ska stå för notan, trots att det var han som slöt avtalet med stallägaren.
 
Han stallade upp men äger en av hästarna, inte de andra. Han ingick avtal men vill inte betala det avtalade utan tycker att de andra hästägarna ska stå för notan, trots att det var han som slöt avtalet med stallägaren.
Aha, tack för svaret, då är det ju solklart att han ska betala :)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 837
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 274
Senast: Calmiche
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag skickade iväg mitt ett år gamla sto till sin nya ägare i lördags. Avtalet var att jag skulle få betalt (av en "sponsor") när...
2
Svar
36
· Visningar
8 039
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 122
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp