Hämtat kattunge =)

S

Sheltien

i förrgår hämtade jag och pojkvännen en kattunge.
Mina föräldrar har fött upp norska skogkatter men jag hade nästan glömt hur jäkla söta o goa dom små liven är! Tyvärr är han bara 9 veckor =( gör lite ont i hjärtat på mig att han bara är en jätte liten bebis men dom hade så många kattungar så dom ville verkligen bli av med dom. De jobbigaste är att känna att man "bytt ut" min andra katt :cry: Men jag och min familj har haft MÅNGA katter och aldrig har vi haft någon med sådan damp! Han behöver verkligen vara ute så han bor med min mor nu och får vara ute hur mkt han vill. Man kan ju inte bara tänka på sig själv..

Lillen är iaf fruktanvärt gosig och krävande! :love: piper o piper om man är för långt bort.
Pojkvännen är inte så förtjust i katter (speciellt inte min andra) men den här kan han till o me klappa o prata med. Vaknade inatt o såg att han låg med katten på sig, den som INTE skulle lära sig o va i sängen för de va så jobbigt med den andra. Men nu får han bara acceptera de när han blir stor med eftersom han får sova där nu.

Här kommer lite bilder på underverket =)

Trött efter bilresan hem










 
Sv: Hämtat kattunge =)

Vilken liten sötnos! :love:

kattungen bör ju vara 12 veckor innan man hämtar den men om det inte finns några andra alternativ!

Vi fick ta våran första kattunge när den var 7 veckor! Ägaren skulle döda de två kattungarna, och då kunde vi inte låta bli.
det blev en väldigt speciell katt som trodde vi var mamma. Tyvär blev han överkörd innan han blev 1 år :(
 
Sv: Hämtat kattunge =)

Ja visst är han för söt! (som alla kattungar :p) Fast inget slår nog en skogis kattunge. Tänk när man hade den lyxen för några år sedan att ha en hel kull hemma då och då men lurviga små jävular :devil:. Gissa om man va poppis bland kompisarna :smirk:.
Ja 12 veckor är lagom. Fast en skogis vi födde upp var väldigt försiktig och speciell så henne höll vi kvar tills hon var 14. Men köparna förstod och väntade så tålmodigt.
 
Sv: Hämtat kattunge =)

Har man tagit det ansvaret att skaffa kattungar kan man väl inte bara försvara sig med att det är jobbigt med många katter! Kattungarna ska väl vara 10-12 veckor innan de lämnar sin mamma!
 
Sv: Hämtat kattunge =)

Mja deras ansvar var det inte då dom flyttat till ett hus med många uthus och det bodde visst tre katter där som "Ingick" i köpet av huset. Och nu har de tre fått kattungar. 13 st blev det och eftersom de inte ens är deras katter och ingen annan vill veta av dom så kan man väl inte klandra dom för att vilja bli av med dom. Men nu va de ju inte ens detta vi skulle disskutera här. Och JAG vet mkt väl att dom ska vara minst 12 veckor och skulle aldrig släppa en kattunge innan det. Men nu skulle de här antingen ges bort eller skjutas så därför så tog jag honom så här tidigt.
 
Sv: Hämtat kattunge =)

Ja visst är han för söt! (som alla kattungar :p) Fast inget slår nog en skogis kattunge. Tänk när man hade den lyxen för några år sedan att ha en hel kull hemma då och då men lurviga små jävular :devil:. Gissa om man va poppis bland kompisarna :smirk:.
Ja 12 veckor är lagom. Fast en skogis vi födde upp var väldigt försiktig och speciell så henne höll vi kvar tills hon var 14. Men köparna förstod och väntade så tålmodigt.


Jag vet hur det är! Vi har en kull hemma som är Norsk Skogskatt/Huskatt. Min hona fick 7 st! Dom är ca 7 veckor nu och springer runt och busar, och de är precis ÖVERALLT :smirk:

men han ser inte så långhårig ut? Kanske bilderna som lurar.
 
Sv: Hämtat kattunge =)

Du skrev inte att de ingick i husköp eller att alternativet var avlivning, men givetvis önskar jag lycka till med den lilla söta kattungen!:)
 
Sv: Hämtat kattunge =)

detta är ingen skogis. Utan en vanlig bondkatt. Det är mina föräldrar som har fött upp skogisar.
Jo vid 6-7 veckor börjar man verkligen märka av dom :P
Vi tyckte alltid att det var lite jobbigt att sälja dom sedan för man fäster sig ju vid dom. Men oftast va de även ganska skönt för vilka :devil: dom blir runt 10 veckor haha! Inga fötter eller sopkvastar går säkra.
 
Sv: Hämtat kattunge =)

Nu har han varit hemma ett par dagar och börjar känna sig hemma.
Lite väl hemma.. haha :mad:
I morse när vi vaknade så tittade jag in i vardagsrummet. Vad hittar jag där?
Jo en föredetta röd kattunge som nu har fått bruna fläckar och ett golv FULLT med jord. Han hade visst roat sig med att gräva ut den mesta jorden ur våran stora palm som står på golvet. En mkt nöjd kattunge ger ifrån sig ett pip när han ser mig och kommer slirandes i jorden.
Är det inte häligt med bebisar? :D
 
Sv: Hämtat kattunge =)

Tänkte uppdatera denna tråden lite nu =)
Nu har Claes Kent varit hemma i en månad, tiden går fort.
Och nu minns jag VERKLIGEN varför de va skönt när det var dags att sälja kattungarna då mor o far höll på att avla. För han är en riktig litet monster :devil: Blir spännande o se hur länge buset håller i sig innan han lugnar sig för just nu känns dte nästan lika dant som att ha en valp. Man får springa o hålla koll på honom hela tiden. Tuggar han inte på sladdar så gnager han på dörrlister. Gör han inte det så hugger han mig i fötter och armar. Han är väldigt osöt ibland faktiskt :mad: Men när han sover är han underbar :love:
Här kommer lite kort =)

Här är han 10 veckor


Och dessa är från denna veckan då han blir 12











 

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
7
· Visningar
219
Senast: Hazel
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 643
Senast: Sel
·
Katthälsa Hej min katt har nyss får kattungar 2 av dom dog men en överlevde. Nu är det något fel på vaktades såg att ena va helt svullen nu är den...
2
Svar
20
· Visningar
1 670
Senast: Liten
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 121
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Varför finns Israel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp