Hänga undan vinterkläderna, nu måste det vara dax?!?

Havsluft

Trådstartare
Men vart hänger man undan dem?

Vi har lite plats i hallen, de kan inte hänga framme.

Ska man knö ner dem i en låda i källaren, hur blir det då med eventuella möss? Eller hänga dem öppet i källaren? Då finns stor risk att de luktar unket och lite illa...

Hur gör du?
 
Sv: Hänga undan vinterkläderna, nu måste det vara dax?!?

beror väl på hur mycket utrymme man har...
Ett vädringsställ eller liknande (finns en hel del klädhängarvarianter på t.ex ikea) kan man hänga kläder på utan att råttorna kommer åt dem, om man har plats för det. Man kan ha "påsar" att hänga över kläderna för att skydda dem mot doft och damm.
 
Sv: Hänga undan vinterkläderna, nu måste det vara dax?!?

Eftersom jag bor själv använder jag en garderob för vinterkläderna. Det blir ett gäng jackor/täckbyxor och skor som knölas in där, men det funkar. Jag brukar vädra dem innan jag hänger in dem, sen vädras de igen när jag tar fram dem. Är de hemskt skitiga så får de åka en vända i tvättmaskinen :)
 
Sv: Hänga undan vinterkläderna, nu måste det vara dax?!?

Vi har också ont om utrymme och vi använder vacuumpåsar till våra vinterkläder och sen stuvar vi undan de där de får plats för tillfället. Ibland är det under sängen, ibland i källaren, osv.
 
Sv: Hänga undan vinterkläderna, nu måste det vara dax?!?

Jag bor i lägenhet och hänger undan vinterjackorna i för ändamålet avsedda påsar i mitt källarförråd.
 
Sv: Hänga undan vinterkläderna, nu måste det vara dax?!?

Vi har en hyfsat stor klädkammare i källaren som är uppvärmd så där kommer vi hänga våra. Finns möjlighet att ställa in en byrå med för vantar m.m.

På ovanvåningen har vi en inbyggd garderob i hallen och där kommer sommarkläderna hänga i första hand, så blir det snyggare i hallen utan massa jackor överallt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 644
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 763
Senast: gulakatten
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 131
Senast: super
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 799
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp