Hängande svans

chandelier

Trådstartare
Upptäckte under kvällen att ena katten hänger med svansen istället för att ha den rakt upp. Katten är i övrigt pigg, tvättar sig normalt, rör sig normalt och äter som vanligt. Har inte sett henne gå på lådan. Verkar inte heller ha ont, får känna och klämma. Hittar inget sår.
Någon teori vad detta kan vara? Givetvis kontaktas veterinär imorgon om det ser lika ut då
IMG_20210628_212153.jpg
 
Upptäckte under kvällen att ena katten hänger med svansen istället för att ha den rakt upp. Katten är i övrigt pigg, tvättar sig normalt, rör sig normalt och äter som vanligt. Har inte sett henne gå på lådan. Verkar inte heller ha ont, får känna och klämma. Hittar inget sår.
Någon teori vad detta kan vara? Givetvis kontaktas veterinär imorgon om det ser lika ut då
Visa bifogad fil 72641
Min katt kom in en kväll för flera år sedan med hängande svans, den såg helt lam ut. Hon hade varit i slagsmål och fått ett bett vid svansfästet som orsakade det. Kommer inte ihåg om jag kunde se något sår men hon gillade inte att jag tog på det området. Jag var i kontakt med veterinär som tyckte att jag skulle avvakta och det tog iaf någon dag innan svansen började rätta sig till igen. Hoppas att det går bra för din kisse 🙂
 
Min pappas katt råkade ut för en olycka i vintras och efter de kan han inte få upp svansen ordentligt. Veterinären vi pratade med trodde helt enkelt att svansen hade gått av. Alternativet i hans fall var att amputera den eller se om han kunde få tillbaka någon rörlighet själv när den hade läkt. Han kan nu efter typ 6 månader med laserbehandling med jämna mellanrum få upp den halvvägs och kan burra den. Min egen kom in en kväll för ett par år sedan med svansen nere, förbannad var han med så ringde veterinären på morgonen och åkte in. När de hade rakat svansen så hittade de ett ganska djupt sår som han antagligen hade fått av en annan katt. Efter antibiotika behandling så fungerade/fungerar svansen som vanligt. Så de beror helt på vad som hänt.
 
Tack för era svar!
Idag lyfter katten svansen halvvägs iallafall så stor förbättring 😁 väntar dock på att veterinären ska ringa upp för säkerhetsskull. Om inte annat för att få rådgivning vad jag bör ha koll på
 

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
7
· Visningar
219
Senast: Hazel
·
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
Svar
19
· Visningar
826
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 083
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp