Här får barnen tidigt lära sig om säkerhet och hästar

Sv: Här får barnen tidigt lära sig om säkerhet och hästar

Det får man väl på alla ridskolor iaf min:confused:
och bara för att man håller säkerheten som en stor sak betyder inte det att det alldrig händer något:mad:
 
Sv: Här får barnen tidigt lära sig om säkerhet och hästar

Jag läste den där artikeln och höll på att...ja vet inte vad. :crazy: Min lillasyster red i ekeby för några år sedan och vad jag minns fick hon ingen information om säkerhet och liknande. Bara att hästar är ett stort djur som kräver respekt och man ska inte "bråka" med dem. Föräldrarna fick ingen information utan dem fick höra på när barnen fick "informationen".
Och jag kan tilläga att på ekeby har dem, dem mest tjuriga och elakaste hästarna i hela stan. Och det är ponnyer som rids av små barn. Jag vet att flera hästar kan kicka om dem känner för det och jag menar då blir man träffad. Dem flesta hästar "hugger" och det finns nog ingen häst som inte bits. Hästarna drar gärna iväg när dem rids och dem är inte direkt trevliga ridhästar. :crazy:
 
Sv: Här får barnen tidigt lära sig om säkerhet och hästar

Jag red där i sex år. Det där med säkerhetsinformationen vet jag inte så mycket om hur det är nu, kommer inte ihåg att vi fick någon muntlig genomgång om det ena o det andra helelr, MEN vi lärde ju oss i praktiken. o enkla saker som hur man leder en häst på rätt sätt, att man "varnar" hästen innan man komemr in i spiltan osv osv är ju självklara saker att lära ut

Men att de har tjurigaste o elakaste hästarn kan jag nog inte hålla emd om, det är i såna fall folket som går in tilld em som gör dem tjuroga, dvs de har redan den förutfattae meningen att hästen kommer vara sur o försöka sparka o beter sig bryskt redan från början, vilken häst säger inte ifrån då? Jag har då aldrig blivit träffad av någon häst där, bara två stycken som kunde få för sig att sparkas under alla år jag var där, en slutade med det efter ett par år, den andra var det bara att säga till på skarpen. Likt ALLA ponnyer testar de bara sina gränser, speciellt med små barn och osäkra vuxna, ber man om hjälp från någon äldre o mer hästvan har det aldrig varit något problem.


Lite kul de skrev om "Chefen".. Haha Vit hingst..??! Snarare grå valack....
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Nelly har fått ett nytt jobb. En liten tid framöver ska hon ägna någon dag per vecka åt att lära ett nytt barn att ta hand om och rida...
Svar
0
· Visningar
337
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Med tanke på kommentarer i mina trådar om filmvisning för högstadiebarn...
2
Svar
39
· Visningar
4 341
Senast: Badger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Har tänkt på detta rätt mycket på senaste tid, av anledningar som jag kommer att nämna nedan. Vet inte egentligen varför jag skriver...
2
Svar
33
· Visningar
5 058
Senast: warg
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu kan även de allra yngsta få möjlighet att sätta sig på hästryggen. Ungdomsavdelningen av Svenska Blå Stjärnan i Gävle som nu bjuder...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp