Här var det mörkt

De senaste dagarna har varit så svarta. Inte bara vädret utan psyket. Jag får kämpa ordentligt för att inte helt tappa det och bara isolera mig i sängen.
Har ingen ork till någonting. Klarar knappt av att resa mig ur sängen på morgonen. Allt är så otroligt tungt.

Det här året har verkligen sugit kraften ur mig. Jag vet så klart att jag inte är ensam. Det är nog många som mår precis som jag gör.

Idag lyckades jag ta mig ut på en promenad med barnet och just då kände jag, varför slutade jag gå? Promenader är så lugnande. Även med en nyss fyllda 4åring som snackar och pekar. Hade jag inte haft barnet hade jag troligen redan sjunkit ner i något slags svart hål. Det är tack vare henne jag fortfarande stiger upp ur sängen, äter frukost, gör saker med henne, lagar middag, leker lite till tills dagen är slut och det är dags att sova.

Jag ska verkligen försöka ta mig ut på fler promenader. Även utan barn för att få både motion och lite tystnad. Idag började jag även ta mina sertralin igen. Vill verkligen inte må sämre. Det räcker så bra som det är just nu.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Här kommer en saga börja, fortsätta och kanske också ta slut. Det spelar ingen roll om den är dålig eller bra, välskriven eller slarvig...
Svar
0
· Visningar
292
Senast: Takire
·
  • Artikel
Dagbok Vet inte vart jag ska börja. Kaos i hjärnan pga inte sovit en ordentlig natts sömn på... vet inte hur länge? Man ska bara orka. Men jag...
Svar
1
· Visningar
611
Senast: SaraXX
·
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
796
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänker mycket, vilket är ett problem. Problem säger du, det är väl bara bra att tänka? Och du kanske har rätt, om det ur tanken föds...
Svar
13
· Visningar
1 050
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp