Härleda ett märke?

S

SanDa

Hej! Mitt importerade ponnysto har ett märke (bränn?)
på rumpan. Syns i visst ljus och mest vid pälssättning. Är det ngn som vet hur man kan göra dels för att se det tyfligare samt kunna söka ev. stuteri? Hon är importerad från Holland utan papper. Tack!/Lotta
 
Finns der NÅGON därute som vet ngt om bränn/frysmärken?
Berätta gärna var jag kan söka vidare! TAck på förhand!! :bow: /Lotta
 
Har du frågat SPAF, Svenska ponnyavelsföreningen? De borde ju vara experter på sånt!
 
Hej, många ponnyer från Danmark är brännmärkta, hur ser märket ut?

Även många New forest-ponnyer som är födda inom Neew forest i England är brännmärkta.
HLsn Helena
 
Vi diskuterade det här för ganska länge sedan. Sök (i hästraser) och se om du hittar något! Några hade ett par bra länkar!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ En specifik fråga men även en generell fundering! Jag hade för ett tag sedan, i ungefär en månads tid, ont i en led i ena lillfingret...
Svar
17
· Visningar
1 068
Senast: TantAgda
·
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 296
Senast: manda
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 929
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 417
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp