Härliga kroppshets och storlekar därefter.

Gramse

Trådstartare
Jo så att. Här skulle jag kunna kräka ur mig en himla massa svordomar. Meeeen, tar ett djupt andetag och försöker få ihop något vettigt i stället.
Har precis provat ett tiotal ridbyxor. I två, tre och fyra storlekar större än jag har i vanliga byxor. Det enda som händer ju större storlek jag tar är att det blir större utrymme för magen😂 kanske att de blir längre också. Har beställt hem från alla möjliga företag och det är samma jävla skit. Jag letar efter ridbyxor med mer plats för röv, lår och vader. Finns det? Eller får en vackert beställa tre storlekar större och lämna in hos skräddare för att sy in vid midjan? Hade jag kunnat hade jag lätt ridit i vanliga mjukisar men de gånger jag gjort det har de korvat upp sig på "halv stång" i stället. Arghh!!!
 
+1 på Fuller Fillies. Jag undrar om det blir samma problem med ridleggings? Jag är både fet och kurvig så byxor är ett hopplöst projekt men leggings och jeggings brukar funka eftersom de formar sig efter kroppen på ett annat sätt.
 
+1 på Fuller Fillies. Jag undrar om det blir samma problem med ridleggings? Jag är både fet och kurvig så byxor är ett hopplöst projekt men leggings och jeggings brukar funka eftersom de formar sig efter kroppen på ett annat sätt.
Jo i ärlighetens namn så var det även med leggings i den här omgången och de satt "bra". Det var mest att det dels inte funkar den här årstiden och även att mina hjärnspöken sa nej. Ska kolla på Fuller Fillies👍🏻 sen är nästa dilemma att jag trivs allra bäst i jodphurmodell men det verkar omöjligt att hitta något par där mina knän och vader får plats på ett bekvämt sätt.
 
Jag har tvärtom , ganska lätt och hitta ridbyxor men vanliga jeans är svårt. Även ridstövlar har varit svårt och hitta om man är kort och har smala vader
 
Jo så att. Här skulle jag kunna kräka ur mig en himla massa svordomar. Meeeen, tar ett djupt andetag och försöker få ihop något vettigt i stället.
Har precis provat ett tiotal ridbyxor. I två, tre och fyra storlekar större än jag har i vanliga byxor. Det enda som händer ju större storlek jag tar är att det blir större utrymme för magen😂 kanske att de blir längre också. Har beställt hem från alla möjliga företag och det är samma jävla skit. Jag letar efter ridbyxor med mer plats för röv, lår och vader. Finns det? Eller får en vackert beställa tre storlekar större och lämna in hos skräddare för att sy in vid midjan? Hade jag kunnat hade jag lätt ridit i vanliga mjukisar men de gånger jag gjort det har de korvat upp sig på "halv stång" i stället. Arghh!!!
"Maya Delorez function" är rätt stretchiga så formar sig bra efter kroppen, ser smala ut i benen dock ch är väl egentligen formade så men töjer ut sig och formar sig ganska bra väl på.
 
Jo så att. Här skulle jag kunna kräka ur mig en himla massa svordomar. Meeeen, tar ett djupt andetag och försöker få ihop något vettigt i stället.
Har precis provat ett tiotal ridbyxor. I två, tre och fyra storlekar större än jag har i vanliga byxor. Det enda som händer ju större storlek jag tar är att det blir större utrymme för magen😂 kanske att de blir längre också. Har beställt hem från alla möjliga företag och det är samma jävla skit. Jag letar efter ridbyxor med mer plats för röv, lår och vader. Finns det? Eller får en vackert beställa tre storlekar större och lämna in hos skräddare för att sy in vid midjan? Hade jag kunnat hade jag lätt ridit i vanliga mjukisar men de gånger jag gjort det har de korvat upp sig på "halv stång" i stället. Arghh!!!
Vi har alla olika kroppsform. Jag har problemet att ridbyxorna sitter skitbra över lår och rumpa men är alldeles för smala i midjan så att det saknas en decimeter för att kunna knäppa dem.
De enda ridbyxor jag kunnat ha tillverkas inte längre.
Kanske tur att jag bara åker promenadhäst nån gång ibland numera, så jag inte behöver köpa nytt.
 
Vi har alla olika kroppsform. Jag har problemet att ridbyxorna sitter skitbra över lår och rumpa men är alldeles för smala i midjan så att det saknas en decimeter för att kunna knäppa dem.
De enda ridbyxor jag kunnat ha tillverkas inte längre.
Kanske tur att jag bara åker promenadhäst nån gång ibland numera, så jag inte behöver köpa nytt.
Jo det är väl så.. jag tycker bara att jag borde hitta något vettigt par efter att ha beställt hem ca 30 stycken vid det här laget. Får vårda det paret jag har väl antar jag 🙄
 
Jeg har måttet slanke meg for å få ridebukser som passer. For å få dem til å være behagelige i midjan så er de alt for store I lår, legger og lengden. Nå er jeg nede i storlek 38, og de er fortsatt for store I lår og legger og alt for lange... men Kingsland passer, så skal kjøpe noen av dem bare jeg kommer meg ned mer i vekt.
 
Har du testat Pikeur? Bästa ridbyxorna för mig som är smal i midjan men kurvig. Lite dyra, men själv har jag fyndat ett och annat par på Tradera och hästnet. :)
Nej, det tror jag inte och då beror det nog mest på priset. Men börjar bli desperat så ska kolla 😊
 
Jag verkar har lite samma kroppsform som du.

Vad jag hittat så:
Hööks går fetbort. Tydligen sydda för folk vars ben är lika breda från fotknöl till rumpa. Endast midjemått som ändras.
MD funkar inte heller. Blir knöliga och kasar ner i knävecken.
Kingsland tights - suveräna, på sommaren. För tunna för kallare väder.
Copperfield från GeKås - i alla fall de äldre modellerna funkar, men inte varit där på några år.
Pikeur Candela - funkar men är för långa för mig
Cavallerina Toscana - sitter bra, men en helt annan storlek än jag förväntat mig.
 
Jo i ärlighetens namn så var det även med leggings i den här omgången och de satt "bra". Det var mest att det dels inte funkar den här årstiden och även att mina hjärnspöken sa nej. Ska kolla på Fuller Fillies👍🏻 sen är nästa dilemma att jag trivs allra bäst i jodphurmodell men det verkar omöjligt att hitta något par där mina knän och vader får plats på ett bekvämt sätt.

Tycker alla ridleggings man ser är så tunna i tyget att man ser trosorna på alla som använder dom... Verkligen inte "squatproof" eller vad de nu säger för något på reklamen för träningsbyxor...
 
Tycker alla ridleggings man ser är så tunna i tyget att man ser trosorna på alla som använder dom... Verkligen inte "squatproof" eller vad de nu säger för något på reklamen för träningsbyxor...
Nej jag märkte det när jag provade. Kunde lika gärna rida näck tror jag 😂 var inte värda några 400 kronor iaf...
 
Jag verkar har lite samma kroppsform som du.

Vad jag hittat så:
Hööks går fetbort. Tydligen sydda för folk vars ben är lika breda från fotknöl till rumpa. Endast midjemått som ändras.
MD funkar inte heller. Blir knöliga och kasar ner i knävecken.
Kingsland tights - suveräna, på sommaren. För tunna för kallare väder.
Copperfield från GeKås - i alla fall de äldre modellerna funkar, men inte varit där på några år.
Pikeur Candela - funkar men är för långa för mig
Cavallerina Toscana - sitter bra, men en helt annan storlek än jag förväntat mig.
Ja Hööks har jag gett upp.. Gekås har jag köpt något par som passar, men jag är inte bekväm med hur jag ser ut i dem. Det paret jag har är en jodphurmodell och det trivs jag bäst i men var så många år sen jag köpte dem så går inte få tag i längre. Ska kika på de andra märkena 👍🏻🙂
 
Bara att lära sig att sy så man kan få något som passar, kanske tjäna en slant på kuppen eftersom jag misstänker att många har liknande problem 😁
Jag kände mig så frustrerad och eländig när jag fick packa ner hela högen med byxor igen och tänkte att jag är den enda i hela världen med detta problem😂 men är ju skönt på ett vis att det inte är så..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp