Härliga kroppshets och storlekar därefter.

Googlade lite snabbt på jodhpurs ridbyxor och horse hade ett gäng olika. Har du testat några därifrån?
Annars borde det finns om du kollar på sidor som är inriktade mot islandsridning. Där används ju ofta den typen av byxa.

https://www.horze.se/jodhpurs-ridby...MIqNyUhIqH9AIVAigYCh3buQbwEAAYASAAEgLPPvD_BwE
Tack, har precis gjort en beställning därifrån (igen)🙄 kommer inte ihåg vilka jag haft hemma och skickat tillbaka igen. Men nu tog jag två eller tre par av alla modeller som hade tillräckligt stora storlekar😄
Att kolla efter just hemsidor med islandsinriktning har jag inte tänkt på 👍🏻
 
Har du testat zaczess ridtights? Kommer aldrig sätta på mig något annat efter att ha satt på mig dessa, stretch på alla håll, hööög midja som sitter där man sätter dom, enda minus är att jag tycker dom är lite tunna, men med ett par thermoleggins under så genomlider man även vinterhalvåret 😍
 
Har du testat zaczess ridtights? Kommer aldrig sätta på mig något annat efter att ha satt på mig dessa, stretch på alla håll, hööög midja som sitter där man sätter dom, enda minus är att jag tycker dom är lite tunna, men med ett par thermoleggins under så genomlider man även vinterhalvåret 😍
Nej det har jag inte, ska kika😊
 
@Gramse Jag har liknande problem som du och mitt tips är horze egna märken och börjes egna märken. Storlekstabellen på horze stämmer faktiskt, något som verkar vara en ovanlighet.
 
Jag rider förövrigt helst i träningstajts :D gillar passformen så jag kan röra mig fritt utan att de glappar eller jag behöver dra upp dem. De från stronger är min favorit. Jag har ganska bred röv/höfter och smal midja.
 
HUR?!
Jag köpte ett par Maya delorez men DEN kameltån de gav....... Har inte det problemet i princip i några andra byxor. Dessutom är ju tyget tunt så alla vet vilken trosmodell man har. Men inte färg, i alla fall.

Beror antagligen på kroppsmodell.
Jag har function och inga troskanter och ingen kameltå.
Det är mina sommarbrallor, nu använder jag mina Zaczess med långa chaps eller vinterleggings 😁
 
Jo så att. Här skulle jag kunna kräka ur mig en himla massa svordomar. Meeeen, tar ett djupt andetag och försöker få ihop något vettigt i stället.
Har precis provat ett tiotal ridbyxor. I två, tre och fyra storlekar större än jag har i vanliga byxor. Det enda som händer ju större storlek jag tar är att det blir större utrymme för magen😂 kanske att de blir längre också. Har beställt hem från alla möjliga företag och det är samma jävla skit. Jag letar efter ridbyxor med mer plats för röv, lår och vader. Finns det? Eller får en vackert beställa tre storlekar större och lämna in hos skräddare för att sy in vid midjan? Hade jag kunnat hade jag lätt ridit i vanliga mjukisar men de gånger jag gjort det har de korvat upp sig på "halv stång" i stället. Arghh!!!
Jag tipsar om Fits! Är visserligen ridtights, men är iaf lite tjockare än de flesta ridtights jag provat. De är höga i midjan, och bra stretch, och storlekstabellen stämmer. Jag har dessa: https://sebos.se/collections/ridbyxor-dam/products/fits-performax-zip-front-full-seat-2
De är väldigt dyra, men hållbarheten är bra, på både tyget och skoningen. Annars håller jag med om Pikeur Candela, och Horze Grand Prix!
 
Jag drar lite större storlek och kör mest ridleggning då jag tycker de är bekväma, plus att de är mer förlåtande i passformen. Det finns ju numer olika vinterfodrade ridleggnings med fleece på insidan, om man vill ha något tjockare. Jag brukar även köra mina tunnare på vintern med underställ i merinoull under.
 
Tack för alla tips! Jag inväntar en leverans från horze nu för närmare 13 000 så jag hoppas, återigen, att jag ska hitta åtminstone ett par i den högen🙄 om inte ska jag börja beta av de märkena som ni föreslagit här 😊
 
Tack för alla tips! Jag inväntar en leverans från horze nu för närmare 13 000 så jag hoppas, återigen, att jag ska hitta åtminstone ett par i den högen🙄 om inte ska jag börja beta av de märkena som ni föreslagit här 😊

Horze verkar kaos nu med leveranser, returer osv.
Hoppas verkligen inte du betalat i förskott 😅
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp