Hässjande

Ja, jag är övertygad om att om det fanns en regel mot ljudande på plan så hade ljudnivån varit betydligt lägre. Sen är det en hel del som inte ljudar, kan koppla av och inte märks så som dom som håller liv. Själv har jag en hund som har nära till ljud men bara för att man får har jag inte lust att hon håller låda vid eller på agilityplan men många tycker inte att det är ett problem då det inte finns en regel mot det.

Ja, det kanske vore något att ta upp? Jag tänker att då borde stressnivån kunna sjunka också, lite på köpet.

Om våra hundar säger ett pip så åker man liksom ut, och beroende på vilken typ av prov det är så kan man få gå ut direkt. Även om man inte ens hunnit börja. Det är nolltolerans mot ljud.
 
Gud ja.
Jag driver ju en inomhushall, och när det är agilityträningar så börjar det liksom skälla i bilarna redan vid infarten. Det händer aldrig under de andra kurserna :p
Våra Whippetar börjar gnissla och knarra ungefär en kilometer innan man svänger in mot ovalen:o:rofl: Men sen är de alltså tysta som tur är.
 
Dessa kanske börjar tidigare, bara det att jag inte hör dem förrän de har ca 1km kvar :D
Samma erfarenhet här. Då kommer ändå hundarna hit för att göra typ det bästa de vet - men det är nästan uteslutande agilityhundar som låter som billarm redan på grusvägen.

Att hundar bubblar av förväntan inför nått kul och då kan ljuda lite är en sak. VRÅLANDET från agilityhundarna är något helt annat.
 
Samma erfarenhet här. Då kommer ändå hundarna hit för att göra typ det bästa de vet - men det är nästan uteslutande agilityhundar som låter som billarm redan på grusvägen.

Att hundar bubblar av förväntan inför nått kul och då kan ljuda lite är en sak. VRÅLANDET från agilityhundarna är något helt annat.

Men precis. Mina blir så klart också exalterande inför kul uppgifter osv, men ja. Vrålandet existerar icke :p
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 256
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 075
Senast: Mabuse
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 988
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 736
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp