Häst dödad i sin box

(Norrköpings Tidningar)
En häst anträffades död i en box på en gård i Söderköpings kommun. Hästen hade fått ett okänt föremål infört i sitt underliv. Det uppger östgötapolisen. Hästen avled på grund av blodförlust. Veterinär har undersökt hästen. Anna Karin Tilleby...

Läs mer...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Häst dödad i sin box

Men fy, jag bor i Söderköping (en väldigt liten stad)..Undrar var de hände :(
Vilka sjuka idioter som går lösa :(
 
Sv: Häst dödad i sin box

Man tror inte att det är sant! Hur kan någon?? Så otroligt sjuk en sån människa måste vara i huvudet.
 
Sv: Häst dödad i sin box

Hur kan en sådan människa leva med sig själv? Hur många patetiska störda och grymma personer finns det egentligen?
Stackars häst. :(
 
Sv: Häst dödad i sin box

Det är inte klokt... Att djur ska få lida tills de dör bara för att det finns sjuka personer som gillar det...
 
Sv: Häst dödad i sin box

Och minst ett fall i Löddeköpingeområdet (Dagstorportens Ryttarförenings närområde)...obekräftade uppgifter gör gällande att fler fall inte är polisanmälda..och att förövaren använt redskap för att få stoet still som man måste vara hästvan för att veta hur man använder..

Det hemska är ju att det inte är olagligt och skador räknas som åverkan på annans egendom vilket i sig kan ge så lite som dagsböter..hade nog putsat upp mina gamla kunskaper om jag kom på någon sådan här..jag har kastrerat små grisar förut.. :devil:

http://www.skanskan.se/apps/pbcs.dl.../1087/*/hastar-utsatta-for-sexuella-overgrepp
 
Sv: Häst dödad i sin box

Och minst ett fall i Löddeköpingeområdet (Dagstorportens Ryttarförenings närområde)...obekräftade uppgifter gör gällande att fler fall inte är polisanmälda..och att förövaren använt redskap för att få stoet still som man måste vara hästvan för att veta hur man använder..

Det hemska är ju att det inte är olagligt och skador räknas som åverkan på annans egendom vilket i sig kan ge så lite som dagsböter..hade nog putsat upp mina gamla kunskaper om jag kom på någon sådan här..jag har kastrerat små grisar förut.. :devil:

http://www.skanskan.se/apps/pbcs.dl.../1087/*/hastar-utsatta-for-sexuella-overgrepp

Jag gör det gärna utan sådana färdigheter, då lider de säkert mer:devil:
 
Sv: Häst dödad i sin box

Hittar jag en sådan person i mitt stall så kommer jag med varsamma händer fånga honom/henne. Inte riskera att skada personen i fråga. Jag kommer sedan att sälja biljetter till de som vill visa vad de tycker om personen. Mot en mindre extra summa kan man få fem, sex minuter för att på egen hand "tala personen tillrätta" Verktyg som är lämpliga att använda tar var och en med sig. ett krav är dock att stickande och skärande verktyg skall vara slöa (kontroll görs innan "samtalsstunden" inleds)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 268
Senast: Takire
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 235
  • Artikel
Hästnyheter En häst hittades på måndagen död i en hage på en gård utanför Jönköping. Veterinär och polis kallades till platsen, då hästen hade...
Svar
0
· Visningar
365
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Den häst som hittades död i sin hage har nu undersökts av SVA. Polisens bedömning var att någon kunde ha våldfört sig på hästen, men...
Svar
0
· Visningar
418
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp