Häst eller gård först

Vi håller just nu på och bygger stall på våran gård, förväntas vara klart till sommaren 2021. Jag började leta häst i slutet på denna sommar faktiskt, för jag hade ingen lust att vänta längre :) Så för en månad sedan köpte jag häst och har honom inackorderad så länge :)

Jag kommer att köpa häst senast i juli även om vi inte har gården då 😅 Men då finns ekonomin för både och 👍 Misstänker att jag får inackordera första året ändå precis som du
 
Köp hästen först, är ju långt ifrån säkert att ni hittar en gård eller ens vinner budet bara för att ni har sparat ihop pengarna. Vi har en ganska generös budget men har inte hittat en gård som vi vill ha för det! Jo en som inte gick igenom besiktningen utan skulle kosta 1.5 miljon att renovera 😄
 
En viktig aspekt är ju vad sambon tycker också. När jag fick ta bort min häst i våras så valde jag att inte köpa ny och istället spara pengarna som numera "blev över" till hus/gård-sparandet ett tag. När jag hade häst var det så mycket oförutsett som snodde alla de pengarna och jag fick mest dåligt samvete över att jag inte kunde vara jämlik i sparandet.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 060
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Hej, vi har precis köpt en gård med stall utanför stan. En tidigare ägare till gården har haft två hästar, nuvarande ägare som vi köper...
Svar
7
· Visningar
1 318
Senast: Grizelda
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 238
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Jag planerar att köpa häst eller ha en på foder om något år när jag fått lite mer ordning på min ekonomi. Jag har ridit i princip hela...
Svar
4
· Visningar
1 506
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp