HÄST I STHLM?

honeynr1

Trådstartare
Hej alla!
Jag har flyttat till Stockholm och söker efter stallplats i närheten till Lidingö eller stall som ligger inte allt för långt ifrån city. Någon som känner till vart det är hästätt i Sthlm?

Kramisar!
 
Hej alla!
Jag har flyttat till Stockholm och söker efter stallplats i närheten till Liding, ö eller stall som ligger inte allt för långt ifrån city. Någon som känner till vart det är hästätt i Sthlm?

Kramisar!
Det finns stall på Lidingö, i Solna, Danderyd, Djursholm, Djurgården.
 
För att inte tala om Ryttarstadion, inne i stan, väldigt nära Lidingö.
 
Moderator påminner, i förebyggande syfte om att diskussioner runt hästtäta områden och hur det är att ha häst i Stockholm med omnejd är helt okej. Men söker du hjälp att hitta specifika stall där du kan fråga om stallplats, får du använda sig av annonssidorna. 😊
 
Moderator påminner, i förebyggande syfte om att diskussioner runt hästtäta områden och hur det är att ha häst i Stockholm med omnejd är helt okej. Men söker du hjälp att hitta specifika stall där du kan fråga om stallplats, får du använda sig av annonssidorna. 😊

Då ändrar jag tråden lite, var är de hästtäta områdena i Stockholm och runt omkring:)?
 
Ska man ha häst centralt får man nästan inte ha några ekonomiska begränsningar, så sök på annonssidor och Stockholms län så har du större chans att hitta något vettigt. Tänk också på att innerstadsstallen har dåligt med hagar.
Hästtäta områden runt Stockholm med något så när hyggliga stallhyror är t ex. Täby, Vallentuna, Upplands bro, Ekerö/ Drottningholm/ Färingsö, Haninge, Tungelsta, Nacka/ Värmdö. I Stockholms län är det normalt att man får åka en bit för att ta sig till stallet om man bor nära stan. Kan tyckas bökigt, men det är så det funkar här. De flesta bor ju inte i innerstan utan en bra bit utanför, så man har närmare till hästarna än jobbet/skolan ;)
 
Känns som det var betydligt lättare ha häst nere i Skåne, verkar vara omöjligt hitta ett stall inom rimligt pendlingsavstånd här uppe :(
 
Känns som det var betydligt lättare ha häst nere i Skåne, verkar vara omöjligt hitta ett stall inom rimligt pendlingsavstånd här uppe :(

Det beror förstås på var man bor, hur mycket man vill betala i stallhyra och hur man vill att hästen ska ha det.

Jag bodde på Södermalm, hade häst i Sundbyberg och inget körkort och det tog 30-45 minuter enkel resa.
 
Norrtäljehållet är ganska hästtätt tror jag, men det är en bit av åka. Ju centralare det ligger desto dyrare blir det och ganska dåliga hagar dessutom. Så du får göra en avvägning: pris, läge, kvalitet.
 
Så centralt är det väl rätt begränsat med stall...
På södra sidan är det väl främst Botkyrka (spec. Grödinge), Haninge, Mälaröarna och Värmdö-landet som är hästtätt...
 
Vet inte hur långt du vill köra varje dag?
Från Lidingö och med 30min med bil (min personliga smärtgräns) har du väldigt mycket att välja på. Det är bara att bestämma dig för vad du behöver (ridhus, stora hagar, fina ridvägar, max. stallhyra) och välja och vraka :-)

Jag vågar påstå att jag har ganska bra koll på Danderyd/Täby/Vallentuna/UpplandsVäsby/Märsta.
PM'a o du vill ha specifika råd och stallnamn.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 731
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 401
Senast: Sootie
·
Hästmänniskan Hej! Snart dags att köpa egen häst efter att ha haft den önskan sedan 7 års ålder. Har nu äntligen en månadslön som tillåter häst och...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: Andromedae
·
Ekonomi & Juridik Hej! Har hyrt ett stall med 2 boxar i 9 månaders tid, där det nu visat sig att boxstorlekarna är mycket mindre än ägaren sagt, så pass...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 122

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Roliga bilder och memes om katter!
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp