Häst med panik i stallgång

Ok, antar att man kan ha olika urval när det gäller stall.

Sedan har jag nog aldrig mösat runt i spån eller halm utan tycker det är liksom ett underlag bland andra.

(Det är ju inte som om det brukar vara bottenlösa permanentboxar eller något. (därmed inte sagt att alla permanentboxar skulle vara bottenlösa, men om en vore det skulle jag också tycka det var ett problem :)))

Jag vill ha hästen på ett hårt, plant underlag och ha bra ljus 😊
Hängare för sadel, träns, täcken osv.
Smidigt och lättskött!
 
Jag vill ha hästen på ett hårt, plant underlag och ha bra ljus 😊
Hängare för sadel, träns, täcken osv.
Smidigt och lättskött!
Instämmer! Hatar att stå i boxen och krångla och då har jag ändå världens snällaste häst. Tycker inte att jag ser tillräckligt bra i boxen heller. Man vill ha riktigt bra ljus när man visiterar. Svårt ändå att se sår och sådant på svarta ben.
 
Det är ju sällan man får så mycket uppdateringar om hur det gått på sådana här forum, men tänkte ändå bjuda på en uppdatering!

Jag har tränat hästen belöningsbaserat några gånger i veckan på att gå själv en bit från flocken. Han kan nu vara en bit bort en stund utan att få panik och verkar lita på att jag inte försätter honom i "farliga" situationer längre. Dock är jag bara där några gånger i veckan så hade nog gått ännu bättre om någon tränat lite varje dag. Ägaren tar dessutom in hästen själv och har i stallgången när jag inte är där, hästen blir inte lika panikslagen längre, men fortfarande okontaktbar och stirrig. Jag kommer lämna stallet inom några veckor då jag och ägaren inte har riktigt samma hästfilosofi, så får hoppas det blir bra tillslut.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 765
Senast: Sel
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 522
Senast: Masse
·
Hästhantering Har ni med hästar som blir som förbytta under pälsbytet vinter/sommarpäls? Min häst har i samband med pälssättningen o fällningen för...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 282
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hejhej! För ca ett år sedan köpte jag min nuvarande häst, ibörjan ställde jag alltid upp henne i gången när jag skulle göra iordning...
Svar
8
· Visningar
1 851
Senast: Loretta713
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp