Häst med ryttare påkörd av bil

På FB var kommentarstråden igår kväll 150 inlägg lång och rätt överhettad, utan att någon hade en aning om hur olyckan egentligen skett. Symptomatiskt för problematiken, med väldigt starka åsikter och tyckanden åt båda håll.
Sådana saker blir ju knappast bättre med media (alltså inte bukefalos) som drar sina egna slutsatser och inte faktakollar innan de postar. Andra artikeln på en vecka liksom 🙄
 
Hemskt!
När jag var tonåring kom ridskolehästarna lösa och skenade ute på stor väg. Tre hästar dog när de sprang rakt mot mötande bilar, däribland min sköthäst :heart

En kollega till mig körde på 2 lösa hästar en natt för ett par år sen. De hade rymt från en hage i närheten och kommit ut på 90-väg. De klarade sig inte och min kollega hade änglavakt. Så hemskt!
 
Min kompis förlorade ocksa sin favorithäst da. Minns att jag läste i tidningen hos mormor och morfar och blev upprörd över bilderna i tidningen som visade närbilder pa dom döda hästarna.
Jag minns inte det där med tidningen, men ja det var jättejobbigt. Tror att jag fått min egna ponny då så var väl inte längre formellt skötare på Loppan, men saknar fortfarande den där lilla prickiga rödhåriga fina❤️
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En häst blev på måndagen påkörd av en bil norr om Kristianstad. Hästen skadades så allvarligt att den fick avlivas på plats.
Svar
0
· Visningar
670
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Joel Andersson är en flitig ryttare under Jönköping Horse Show med 17 hästar till start. Men med ett bra team bestående av sambo...
Svar
0
· Visningar
132
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Föraren av personbilen hade inte en chans att väja när det plötsligt stod en flock hästar mitt i vägen. Olyckan hände på danska Jylland...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 138
Senast: Snubbelfot
·
  • Artikel
Hästnyheter En person har förts till sjukhus efter en olycka mellan en personbil och en häst i Sjöbo kommun. Larmet kom strax efter klockan 21 på...
Svar
0
· Visningar
531
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Trixtråden
  • Akvarietråden IV
  • Försäkring - igen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp